شناسهٔ خبر: 65038295 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سرطان در کردستان بالاتر از میانگین کشوری

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: متوسط بروز سرطان در استان در هر دو جنس مردان و زنان ۱۷۴.۲۵ در هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کردستان،فرزام بیدارپور افزود: بیماری سرطان در کنار سایر بیماری‌های غیر واگیر، عامل ۶۸ درصد مرگ و میر‌ها در جهان و ۸۰ درصد مرگ‌ها در کشور‌های با درآمد پایین و متوسط است.
وی با اشاره به آمار‌های بروز سرطان در استان گفت: بر اساس آخرین آمار‌های این بیماری که در سال ۱۳۹۷ استخراج شده است، متوسط بروز سرطان در ۱۰۰ هزار نفر در مردان کشور و استان به ترتیب ۱۸۲.۷۶ و ۱۹۵.۴۲ و در زنان ۱۶۵.۳۱ و ۱۵۵.۱۷ است.
دکتر بیدارپور ادامه داد: سرطان‌های شایع در استان کردستان را، در مردان، معده، پوست و پروستات و در زنان، پستان، پوست و کولورکتال عنوان کرد.
وی گفت: اطلاع از روش‌های خود مراقبتی برای پیشگیری از سرطان، مراجعه به پایگاه‌های سلامت برای تشخیص زودهنگام سرطان و اطلاع از وضعیت سلامتی، اقدام فوری برای پیشگیری از سرطان، اعتماد به روش‌های درمانی و اطلاع و دوری از عوامل خطر در پیشگیری از سرطان‌ها از جمله راهکار‌های پیشگیری از این بیماری است.

<div id="video-display-embed-code_10763559"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4145607/10763559?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما