شناسهٔ خبر: 65036066 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

همزمان با دهه فجر

افتتاح ۵ واحد صنعتی و تولیدی در شیراز + فیلم

با افتتاح ۵ واحد صنعتی و تولیدی در شیراز ، برای بیش از ۴۰۰ نفر زمینه اشتغال فراهم شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، همزمان با دهه مبارک فجر و با حضور معاون وزیر صنعت معدن و تجارت ۵ طرح بزرگ صنعتی و تولیدی در قالب طرح توسعه با سرمایه گذاری افزون بر ۱۰ هزار میلیارد ریال در شیراز به بهره برداری رسید.
با بهره برداری از این ۵ طرح صنعتی و تولیدی علاوه بر توسعه زیرساختها، برای بیش ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی شده است.
معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صنعت معدن و تجارت در مراسم بهره برداری از این طرح‌ها با اشاره به حمایت از صنایع داخلی گفت: بر اساس قانون نظارت بر حداکثر ساخت داخل مصوب اردیبهشت ماه ۹۸، در اجرای طرح‌های حوزه نفت، گاز و پتروشیمی در صورت داشتن تجهیزات مشابه داخلی اجازه استفاده از تجهیزات خارجی وجود ندارد.
سید محمد موسوی با اشاره به خودکفایی کشور در صنعت نفت، افزود: امروز شاهد هستیم که در واحد‌های مختلف تولیدی، طرح‌های توسعه‌ای خوبی به بهره‌برداری رسیده‌اند که حاصل تلاش مهندسین، کارگران و سرمایه گذاران است؛ صنعتگرانی که ۷۰ درصد از تجهیزات مربوط به حوزه نفت و گاز را داخلی سازی کرده‌اند.
معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: اکنون تمام تجهیزات همانند کمپرسور‌ها و پمپ‌ها و… داخلی سازی شده و تنها تجهیزات سانتریفیوژ باقی مانده بوده که آن هم در فاز‌های مختلف پارس جنوبی به یک شرکت دانش بنیان ایرانی سپرده شده است.
موسوی با بیان اینکه وارد ساخت پکیج‌های فرآیندی شده‌ایم، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال؛ امروز در شرکت کولر هوایی آبان تقریبا پکیج فرآیندی باقی نمانده که نتوانیم آن را در داخل تولید کنیم.
وی همچنین با تاکید بر این نکته که پکیج‌های فرآیندی به دانش فنی نیازمند هستند، گفت: تمام پکیج‌های فرآیندی مربوط به طرح‌های نفت و گاز و پارس جنوبی در حال ساخت است و در واقع توان آن در حوزه مهندسی ایجاد شده است.
معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: با توجه به نزدیکی فارس به پروژه‌های نفتی و گازی از جمله نزدیکی به عسلویه و میادین نفت و گاز، شاهد ارتقای رتبه این استان هستیم.
موسوی با اشاره به کسب رتبه دوم ساخت تجهیزات نفت، گاز، پتروشیمی و نیروگاهی توسط استان فارس در کشور، گفت: استان نخست کشور زیرساخت‌ها را در سال‌های دور ایجاد کرده بود، اما استان فارس با توان و تلاش مهندسی و با حضور شرکت‌های دانش بنیان خود به این رتبه دست یافته است.
موسوی همچنین با بیان اینکه فارس، استانی دارای دانش مهندسی و فنی در کشور است، افزود: نخستین پتانسیل عظیم و اصلی این استان، وجود نیرو‌های نخبه و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و همچنین شرکت‌های بزرگی است که در این استان شکل گرفته است.

افتتاح ۵ واحد صنعتی و تولیدی در شیراز + فیلم افتتاح ۵ واحد صنعتی و تولیدی در شیراز + فیلم افتتاح ۵ واحد صنعتی و تولیدی در شیراز + فیلم افتتاح ۵ واحد صنعتی و تولیدی در شیراز + فیلم افتتاح ۵ واحد صنعتی و تولیدی در شیراز + فیلم افتتاح ۵ واحد صنعتی و تولیدی در شیراز + فیلم افتتاح ۵ واحد صنعتی و تولیدی در شیراز + فیلم

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس نیز گفت: یکی از ۵ طرحی که امروز به بهره‌برداری رسید، طرح توسعه شرکت کولر هوایی آبان بود.
حمیدرضا ایزدی افزود: این طرح شامل تولید انواع مبدل‌های پوسته و لوله‌ای با کاربرد نیروگاه‌ها، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی است که به ظرفیت سالیانه ۶۰۰ دستگاه با اشتغال ۴۰ نفر و میزان سرمایه گذاری۲۵۰۰ میلیارد ریال در منطقه دوکوهک شیراز به بهره برداری رسید.
وی با بیان اینکه ۳ طرح نیز در شهرک بزرگ صنعتی شیراز افتتاح شد، افزود: طرح توسعه شرکت پایا بتن سورن پارسه با ظرفیت تولید ۳۰۰هزارتن مصالح صنعت ساختمان شامل تولید سیمان آمیخته، چسب کاشی خمیری، چسب کاشی پودری وملات مخلوط مواد کانی پلیمری و سلولزی با سرمایه گذاری ۶۰۰۰میلیارد ریال و اشتغال ۱۲۰ نفر یکی از این طرح‌ها بود.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس افزود: طرح توسعه مجموعه صنعتی سازه پیوند تولید کننده محصولات صنعت ساختمان و تجهیزات صنایع نفت، گاز و پتروشیمی شامل انواع سازه‌های فلزی با ظرفیت ۱۶هزار تن، مخازن با ظرفیت ۲هزارتن، انواع مبدل‌های حرارتی با ظرفیت ۲۰دستگاه و مبدل هواخنک با ظرفیت ۳۰دستگاه و فیلتر آب با ظرفیت ۵۰دستگاه در سال با سرمایه گذاری ۱۵۰۰میلیارد ریال و اشتغال ۱۳۰نفر و نیز طرح توسعه شرکت مدرن ابزار شرکت خورشید ثانی محصولات تولیدی اویل ماژول- درپوش محفظه فیلتر روغن خودرو، داشبورد خودرو وسایر قطعات پلاستیکی خودرو با ظرفیت سالیانه ۲۱۰ هزار عدد و همچنین همراه با قالب سازی قطعات باسرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد ریال و اشتغال ۸۵ نفر دو طرح دیگری بود که در شهرک بزرگ صنعتی شیراز به بهربرداری رسید.
مدیرکل صمت فارس در پایان اضافه کرد: امروز همچنین شرکت دانش بنیان ذخایر زیستی جلبک با میزان سرمایه گذاری ۳۲۰ میلیارد ریال و اشتغال ۳۰ نفر در منطقه ویژه اقتصادی شیراز به بهره برداری رسید.
معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت و هیات همراه درادامه از دو مجموعه تولیدی گروه صنعتی فاتح صنعت تولید کننده تجهیزات نفت و گاز و پترو شیمی و مجموعه پاسارگاد ماشین تولید کننده انواع ماشین آلات عمرانی (راهسازی و معدنی) در شهرک صنعتی بزرگ شیراز بازدید و درراستای تسهیل، رفع موانع و مشکلات تصمیمات لازم اتخاذ شد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10765733"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4145531/10765733?width=600&height=350"></script></div>
 

نظر شما