شناسهٔ خبر: 65034428 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

احتمال یخ زدگی کنتور‌ها و لوله‌های آب در ایلام

خبرگزاری صدا و سیما

مدیر دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان ایلام گفت: با توجه به ورود سامانه‌های هوای سرد به استان، احتمال یخ‌زدگی کنتور و تاسیسات شبکه آب وجود دارد.

صاحب‌خبر -

                                            احتمال یخ زدگی کنتور‌ها و لوله‌های آب در ایلام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ اکبر حیدری اظهار داشت: نگهداری سیستم لوله کشی آب داخل منازل و کنتور آب به عهده مشترکان است و با توجه به احتمال برودت هوا و یخ زدگی لوله‌ها و کنتور‌های آب، شهروندان باید اقدامات پیشگیرانه نظیر عایق بندی لوله‌های آب موجود در فضای باز با پارچه و عایق را انجام دهند.

وی افزود: برای جلوگیری از یخ زدگی کنتور و انشعاب‌های آب استفاده از خاک اره (به صورت کیسه ای)، پوشال، پارچه، پشم شیشه و امثال آن در محل استقرار کنتور برای عایق بندی ضروری است.

مدیر دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان ایلام یادآور شد: در صورت بروز یخبندان و یخ زدن لوله‌ها و کنتور آب از انجام اقداماتی مانند ریختن آب جوش بر روی کنتور، روشن کردن آتش در حوضچه کنتور و باز گذاشتن شیر آب برای رفع یخ زدگی خودداری شود.

حیدری اضافه کرد: مردم در صورت مشاهده یخ زدگی کنتور با اداره کل آبفا تماس حاصل کنند تا در اسرع وقت یخ زدگی رفع شود و این خدمت رسانی به مشترکان تداوم دارد.

گفتنی است بیش از ۲۰۰ هزار مشترک تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان ایلام قرار دارند.

نظر شما