شناسهٔ خبر: 65030887 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پروژه‌های شهری کرمان زیر ذره‌بینی متفاوت

کرمان - ایرنا - پروژه های شهری کرمان به صورت مستمر زیر نظارت اعضای شورا به عنوان نمایندگان مردم قرار دارد اما امروز ذره بین نظارت ها تغییر کرد و امام جمعه، استاندار و سایر مدیران قضایی نیز به بازدید از این پروژه ها رفتند تا در جریان بیشتر امور مدیریت شهری قرار گیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، در این بازدید صبحگاهی، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، سرپرست شهرداری، معاون اجتماعی دادگستری کل، اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از دیگر مدیران استان حضور داشتند؛ از جمله پروژه ها میدان آزادی شهر کرمان به عنوان اصلی ترین میدان این شهر بود آخرین وضعیت چگونگی طراحی و مناسب سازی آن مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین با حضور مدیران ارشد استان کرمان، وضعیت ساخت تقاطع غیرهمسطح شهدای خلبان این شهر مورد بازدید قرار گرفت و اعلام شد تاکنون، ۶۰ درصد فاز یک پل شهدای خلبان اجرا شده، سگمنت‌های آن (بخش هایی از پل) به‌طور کامل در کارگاه تولید شده و ۳۷۰ شمع نیز اجرا شده است.

در ادامه این بازدید میدانی، نشست جمع‌بندی مدیران استان و شهر کرمان، با حضور استاندار، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی استان، اعضای شورای اسلامی شهر، سرپرست شهرداری و مدیران شهری کرمان، در سالن مفاخر شهرداری کرمان برگزار شد.

در نشست جمع بندی نیز مسائل مورد بررسی قرار گرفت.

محسن توسیرکانی سرپرست شهرداری کرمان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت موجود شهرداری گفت :مسائلی مانند روشنایی معابر، ترافیک شهری، مشکلات حاشیه نشینی شهر و تصرف غیرقانونی زمین های اطراف پروژه پل شهدای خلبان از مشکلاتی کنونی شهرداری است.

معاون قضایی دادگستری کل استان کرمان نیز بر لزوم تکمیل پروژه های در حال احداث شهرداری و همچنین اعتمادسازی شهرداری برای مشارکت مردم و بخش خصوصی در پروژه های شهری تاکید کرد.

بررسی مسائل شهری در حضور نماینده عالی دولت در استان و نماینده ولی فقیه در استان، درحالی که سایر سازمان های مرتبط نیز حضور داشتند درشرایطی انجام شد که پروژه های مهم شهری هستند که بلاتکلیف مانده اند.

پل شهدای خلبان دسترسی شرق به غرب کلانشهر کرمان را تسهیل می کند اما برخی موانع مثل زمین های معارض در آن مساله دار شده و ضرورت هم افزایی بیشتر استان برای حل این مشکل را نمایان کرده است.

کرمان، به شدت با مشکل خرابی آسفالت معابر مواجه است، همچنین مسائل حمل و نقل، روشنایی معابر و دیگر گرفتاری های شهری این کلانشهر نیازمند عزم جدی و تلاش های گسترده است.

نظر شما