شناسهٔ خبر: 65013726 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جوانان از مولفه‌های اصلی قدرت در کشور هستند

جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا گفت: ما امروز به وجود شما جوانان ارزشمند، خلاق و با مسئولیت که دارای مهارت‌های مختلف هستید افتخار می‌کنیم، در واقع شما را یکی از مولفه‌های اصلی قدرت در کشور می‌دانیم.

صاحب‌خبر -

جوانان از مولفه‌های اصلی قدرت در کشور هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما سردار محمد شرفی در شانزدهمین جشنواره حضرت علی اکبر (ع) سرباز جوانکه در سالن کوثر ستاد فرماندهی کل انتظامی برگزار شد، گفت: سلام و درود به روان پاک و مطهر معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) و همه شهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای پرافتخار و مظلوم انتظامی جمهوری اسلامی ایران و با آرزوی سلامتی و طول عمر بابرکت برای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمانده معظم کل قوا، جانبازان عزیز، آزادگان و رزمندگان دلاور این اسطوره‌های صبر و شجاعت.

جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا در ادامه گفت: خیر مقدم عرض می‌کنم به همه شما سربازان جان بر کف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مهمانان عزیز حاضر در این جشنواره و همچنین تشکر می‌کنم از مجموعه ستاد کل نیرو‌های مسلح و معاونت نیروی انسانی فراجا که با سیاست گذاری و برنامه ریزی خوب به مناسبت انتخاب، شناسایی و تجلیل از موفق‌ترین و برترین سربازان وظیفه انتظامی جمهوری اسلامی ایران که امروزه چکیده و عصاره آن سربازان موفق در سراسر کشور در این جمع حضور دارند، این انتخاب و موفقیت را به همه شما تبریک عرض می‌کنم.

سردار شرفی با اشاره به نظریه‌های مختلف اندیشمندان در خصوص مولفه‌های قدرت در کشور گفت: از بین همه مولفه‌هایی که اغلب اندیشمندان مطرح کردند به سه مولفه اساسی رسیدند و آنها شامل؛ اول: جمعیت جوان کشور که شاداب، یادگیرنده و مسئولیت گرا در همه ابعاد زندگی هستند، دوم: اقتدار رهبری و سومین مولفه نیز میزان تسلط بر تمامی منابع و ذخایر خدادادی سرزمینی که در آن زندگی می‌کنند؛ اگر ما بتوانیم استقلال اقتصادی داشته و بر ذخایر کشور مسلط شویم جمع بندی آن اینست که از یک قدرت ملی برخوردار هستیم.

این مقام ارشد انتظامی افزود: ما امروز به وجود شما جوانان ارزشمند، خلاق و با مسئولیت که دارای مهارت‌های مختلف هستید افتخار می‌کنیم و در واقع شما را یکی از مولفه‌های اصلی قدرت در کشور می‌دانیم.

وی تصریح کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران مولفه اصلی دولت، مردم هستند که یک نمونه آن در ۲۲ بهمن با نمایش میلیونی مردم به نمایش در می‌آید نمونه دیگر آن حضور مردم در دفاع مقدس بود که با شکست دشمنان مشت محکمی بر دهان آنها زدند و همین طور در فتنه‌های اخیر نیز مردم به صحنه آمدند و با این فتنه‌ها مقابله کردند؛ پس مولفه اصلی در نظام مقدس جمهوری اسلامی بر پایه جوانان غیرتمند این کشور است.

جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا اظهار داشت: جشنواره حضرت علی اکبر (ع) به ابتکار سازمان انتظامی در سال ۸۸ به مناسبت ولادت حضرت علی اکبر جوان امام حسین (ع) طراحی و به ستاد کل نیرو‌های مسلح پیشنهاد شد که ما این روز را به عنوان جشنواره سرباز جوان نامگذاری کنیم، که مورد موافقت قرار گرفت و هم اکنون در کل نیرو‌های مسلح اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: ما در فراجا این جشنواره را در سه سطح شهرستان، استان و امروز در سطح سازمانی برگزار می‌کنیم و نتیجه آن نفرات برتری است که از بین حدود ۸۰ هزار نفر سرباز وظیفه که ثبت نام و از آنها داوری به عمل آمده است که در حال حاضر در این جمع هستید و این طرح ادامه خواهد داشت همچنین نفرات برتر این جمع هم با داوری و انتخاب تعدادی از آنها برای جشنواره نیرو‌های مسلح که از ارتش، سپاه و وزارت دفاع حضور دارند مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

سردار شرفی به اهمیت انتخابات اشاره کرد و گفت: امروز دشمنان همه ظرفیت خود را به کار گرفته اند که مردم را از شرکت در انتخابات منصرف کنند، اما ما همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند هر کسی که دارای مخاطب است باید دیگران را دعوت به شرکت در انتخابات کند در این راستا از شما و همه کسانی که مخاطب ما هستید دعوت می‌کنیم که در انتخابات شرکت کنید.

گفتنی است در این مراسم از خانواده‌های سربازان شهید و جانباز فراجا در سال ۱۴۰۲ و همچنین سربازان برتر شرکت کننده در این جشنواره تجلیل و قدردانی شد.

نظر شما