شناسهٔ خبر: 65004626 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

سرمای هوا ماندگار است / از سه‌شنبه منتظر بارش‌های جدید باشید

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به ورود سامانه جدید بارشی طی روز سه‌شنبه، از کاهش محسوس دما خبر داد.

صاحب‌خبر -

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: طی امروز در بعضی نقاط غرب و شمال غرب، بارش پراکنده برف و وزش باد رخ خواهد داد و در سایر مناطق کشور آسمان صاف خواهد بود.

وی افزود: دوشنبه در بعضی نقاط شمال غرب، غرب و ارتفاعات البرز مرکزی، بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود و سه‌شنبه با ورود سامانه جدید بارشی، در غرب، شمال غرب، سواحل دریای خزر، بعضی مناطق واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور، بارش برف، باران و وزش باد رخ می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: چهارشنبه سامانه بارشی در شمال شرق فعالیت خواهد داشت و به‌تدریج از مرزهای شرقی خارج خواهد شد؛ طی امروز در نیمه غربی دامنه‌های جنوبی البرز و نوار شرقی و طی روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه در شرق و جنوب شرق کشور، افت محسوس دما پیش‌بینی می‌شود و طی دو روز آینده خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

ضیائیان گفت: آسمان تهران امروز صاف تا کمی ابری در بعضی ساعت‌ها افزایش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۳- درجه و حداکثر دمای ۵ درجه سانتی‌گراد و طی دوشنبه، قسمتی ابری تا نیمه ابری در بعضی ساعت‌ها افزایش باد و گاهی وزش باد شدید و در اواخر وقت بارش پراکنده با حداقل دمای ۱- و حداکثر دمای ۷ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز همدان با کمینه ۷- درجه سانتی‌گراد سردترین و بندرعباس با بیشینه دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین مراکز استان کشور پیش‌بینی می‌شود، خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد، با بیشینه ۹ و کمینه ۶- درجه سانتی‌گراد است و روز دوشنبه، آسمان صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد با بیشینه ۱۱ و کمینه ۴- درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما