شناسهٔ خبر: 65003181 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

سنتکام: به ۳۶ هدف در یمن حمله کردیم

ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده در خاورمیانه(سنتکام) اعلام کرد ارتش آمریکا و متحدانش روز شنبه ۱۴ بهمن‌ماه حدود ساعت ۱۱:۳۰ شب، با استفاده از ناوهای مستقر در منطقه و جت‌های جنگنده، به ۳۶ هدف از مواضع متعلق به حوثی‌ها در ۱۳ نقطه مختلف یمن حمله و این پایگاه‌ها را منهدم کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده در خاورمیانه(سنتکام) اعلام کرد ارتش آمریکا و متحدانش روز شنبه ۱۴ بهمن‌ماه حدود ساعت ۱۱:۳۰ شب، با استفاده از ناوهای مستقر در منطقه و جت‌های جنگنده، به ۳۶ هدف از مواضع متعلق به حوثی‌ها در ۱۳ نقطه مختلف یمن حمله و این پایگاه‌ها را منهدم کردند.

بنا بر اعلام سنتکام، این اهداف شامل مقرهای فرماندهی، ستادهای کنترل تهاجم و انبارهای زیرزمینی سلاح و مهمات متعلق به حوثی‌های وابسته به جمهوری اسلامی بوده و با حمایت نیروهای مسلح بریتانیا، استرالیا، بحرین، کانادا، دانمارک، هلند و نیوزلند انجام گرفته است.

ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده پیشتر هم اعلام کرده بود که در اقدامی جداگانه، روز شنبه حدود ساعت ۷:۲۰ عصر به وقت صنعا، شش موشک کروز ضد کشتی حوثی‌ها را که برای پرتاب علیه کشتی‌ها در دریای سرخ آماده شده بودند منهدم و از این حملات جلوگیری کردند.

بر اساس این اعلام، نیروهای آمریکایی موشک‌های کروز را در مناطق تحت کنترل حوثی‌ها شناسایی کرده و تشخیص دادند تهدیدی قریب‌الوقوع برای کشتی‌های نیروی دریایی و کشتی‌های تجاری آمریکا در منطقه هستند و با اقدام به موقع در نابودی آنها، از آزادی ناوبری دفاع و آب‌های بین‌المللی را برای نیروی دریایی و کشتی‌های تجاری امن‌تر و ایمن‌تر کردند.

سنتکام همچنین گزارش داد که نیروهای این ستاد طی سه حمله جداگانه در روز جمعه، ١٢ فروند پهپاد حوثی‌ها را بر روی دریای سرخ، خلیج عدن و پایگاههای پرتابی در خاک یمن منهدم کرده است.

بنابراین گزارش ناوشکن «یواس‌اس کارنی» روز جمعه سیزدهم بهمن، حدود ساعت ۱۰ و نیم صبح به وقت محلی، یک فروند پهپاد را بر روی خلیج عدن ساقط کرد. حدود ساعت ۴ و ۴۰ دقیقه بعد از ظهر جمعه حملاتی علیه چهار فروند پهپاد در مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در خاک یمن انجام و این پهپادهای آماده شلیک منهدم شدند و در ساعت ۹ و ۲۰ دقیقه جمعه شب، ناوشکن «یواس‌اس لابون» و جنگنده‌های «اف‌ای-١٨» از ناو هواپیمابر «دوایت دی آیزنهاور» هفت فروند پهپاد را بر فراز دریای سرخ سرنگون و از بروز خسارات یا تلفات احتمالی جلوگیری کردند.

 

 

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما