شناسهٔ خبر: 64988664 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خوی؛نخستین شهر هوشمند آذربایجان غربی

بابهره برداری طرح توسعه فیبر نوری منازل و کسب و کارهای شهر خوی به شبکه ملی اینترنت پرسرعت متصل وخوی به نخستین شهر هوشمند آذربایجان غربی تبدیل شد .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، استاندار آذربایجان غربی در حاشینه آئین افتتاح این طرح   گفت: این طرح ارتباطی یکی  از ابر پروژه‌های آذربایجان غربی است  که همه ۴۸ شهرداری استان برای اجرایی شدن این طرح  با مخابرات و یا شرکت‌های مجری طرح قرار داد منعقد کردند و آذربایجان غربی به اولین استان پیشگام در اجرای این طرح تبدیل شده است.

وی افزود: شهر خوی هم با مشارکت و همکاری شهرداری در اجرای این طرح پیشگام بوده و با بهره برداری از این طرح به اولین شهر استان بعنوان شهر هوشمند تبدیل شد.

استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: اجرای این طرح بین ۲۰ تا ۸۰ برابر سرعت اینترنت را افزایش خواهد  دادو در رونق کسب کار‌ها بسیار مفید و. موثر خواهد بود.

جلیلی نژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان هم در این آئین گفت: طرح توسعه فیبر نوری منازل  کسب کار‌ها از برنامه‌ای اولویت دار دولت سیزد هم است و آذربایجان غربی بعنوان استان پیشتاز در این اجرای این طرح عمل کرده است.

وی افزود: کیفیت اینترنت ثابت نیاز به بررسی داشت و فیبر نوری بعنوان زیر ساخت مهم حداقل ۳ تا ۴ دهه زیر ساخت‌های ارتباطی استان و شهرستان‌ها را تامین خواهد کرد.

وی افزود: با اجرای این طرح امکان اجرای دیگر نسل‌های اینترنت  و هوشمند سازی در همه بخش‌ها فراهم می‌شود.

جلیلی نژاد به مشکل انشعاب خط ثابت هم اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح بستر را برای انشعاب دو خط ثابت برای هر مشترک هم فراهم کرد ه است.

وی اعتبارات هزینه شده برای اجرای این طرح ارتباطی را ۳۰۰ میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد:  ۷۰ میلیارد تومان آن توسط  دولت و ۲۳۰ میلیارد تومان نیز توسط بخش خصوصی (صبا نت) تامین شده است.

نصراله پور شهرداری خوی هم گفت: شهرداری بطول ۱۱۵ کیلومتر در اجرای این طرح با مجری طرح همکاری تنکاتنگی داشته است.

وی افزود: با اجرای طرح ملی فیبرنوری اتصال ۶۰ نقطه شهر در ۶ مرحله بطول ۲۵ کیلومتر با اینتنرنت پرسرعت با شهرداری فراهم شده است که قطعا در کاهش زمان ارائه خدمات به شهروندان بسار موثر خواهد بود.

بابهره برداری از این طرح بیش از ۲۵۰ هزار خانوار شهری خوی از مزیای این طرح بهره‌مند شدند.

 

خوی؛نخستین شهر هوشمند آذربایجان غربی خوی؛نخستین شهر هوشمند آذربایجان غربی خوی؛نخستین شهر هوشمند آذربایجان غربی خوی؛نخستین شهر هوشمند آذربایجان غربی خوی؛نخستین شهر هوشمند آذربایجان غربی خوی؛نخستین شهر هوشمند آذربایجان غربی
 
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10756159"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4142948/10756159?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما