شناسهٔ خبر: 64974578 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

سرمربی ژاپن اسم بازیکن ایرانی که از حضورش می‌ترسد را گفت

سرمربی تیم ملی فوتبال ژاپن به‌رغم ابراز ناامیدی از خط خوردن نام بازیکن تاثیرگذار این تیم به‌اتهامات فساد اخلاقی و تجاوز جنسی، مدعی شد که عدم حضوراین بازیکن تاثیر منفی در دیدار ژاپن برابر ایران ندارد!

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، هاجیمه موریاسو در نشست خبری پیش از بازی مقابل ایران در مرحله یک چهارم جام ملت‌های آسیا، اظهار داشت: ۲ روز از بازی با بحرین می گذرد و باید فردا بازی کنیم. بازیکنانم تمام تلاش خود را برای ریکاوری و آرامش برای بازی فردا به کار گرفته‌اند. بنابراین مشتاقانه منتظر دیدار با ایران هستیم. احساس اعتماد به نفس دارم و آماده پذیرش چالش هستم.

وی در مورد تاثیر اخراج جونیا ایتو از اردوی تیم ملی ژاپن گفت: می‌خواستم او تا پایان این تورنمنت باشد و همه با هم هدف قهرمانی داشتیم. فدراسیون فوتبال مطابق نظر خود این تصمیم را گرفت و قرار شد ایتو در بازی فردا شرکت نکند. در مورد تاثیرش روی تیم هم باید بگویم که او بازیکنی است که تا به امروز در پیروزی‌های تیم نقش زیادی داشته است، بنابراین من ناراحت و ناامید هستم. البته از او می‌خواهم که به خوبی از سلامت روحی و جسمی خود مراقبت کند و همچنان تأثیرگذار باشد.

سرمربی تیم ملی ژاپن اضافه کرد: با خود ایتو درمورد سلامتی‌اش صحبت کردم اما فکر نمی‌کنم در وضعیت روحی مناسبی باشد. می‌خواهم تا آنجا که ممکن است از او حمایت کنم و مراقبش باشم تا بتواند هر چه زودتر در اوج بازی‌اش قرار بگیرد. از رسانه ها می‌خواهم از فشار بیش از حد به او خودداری کنند زیرا واقعاً بازیکن بزرگی در آسیا است اما غیبت او مقابل ایران در بازی کردن ما تأثیر منفی ندارد.

موریاسو ادامه داد: می‌خواهم از همه افرادی که در جام ملت‌های آسیا برای بازی بزرگ فردا بین ژاپن و ایران زحمت می‌کشند، تشکر کنم. این بازی در سطح کلاس جهانی برگزار می‌شود اما من بسیار ناامید هستم که دیگر ایتو نمی‌تواند برای ژاپن بازی کند. امیدوارم رسانه‌ها هم به من بپیوندند تا از او حمایت کنیم زیرا نشان داده است که به عنوان یک آسیایی می‌تواند در فوتبال دنیا بازیکن بزرگی باشد.

وی افزود: البته ما تیمی نساخته‌ایم که فقط به دلیل غیبت یک بازیکن به هم بریزد و اصلاً نگران بازیکنانی که می‌خواهم در بازی فردا از آنها استفاده کنم نیستم.

بعد از انتشار برخی اخبار مبنی بر تجاوز جنسی ملی‌پوش فوتبال ژاپن، این موضوع ۲ روز قبل از دیدار حساس این کشور با ایران در کانون توجه رسانه‌های خبری قرار گرفت. ایتو به اتهام تجاوز جنسی به دو زن پس از بازی پارسال این تیم مقابل پرو، تحت تحقیقات قرار گرفته است.

سرمربی تیم ملی ژاپن در پاسخ به این سوال که باتوجه به گذشت فقط ۲ روز از دیدار مقابل بحرین چه تدبیری برای ترکیب اصلی سامورایی‌ها مقابل ایران دارد، اضافه کرد: این مسابقه از نظر بدنی بسیار سخت است زیرا فقط ۲ روز از دیدار قبلی ما گذشته است و فکر می‌کنم برای بازیکنان مهم است که به صورت حرفه‌ای و به بهترین شکل ممکن در چهارچوب مقررات تعیین شده توسط مسابقات آماده شوند. بنابراین بازیکنانم منتظر دیدار با ایران هستند. در این ۲ روز هم تا جایی که توانستیم بازیکنانم را آماده کرده‌ایم. ایران نیز همین شرایط را دارد.

موریاسو ادامه داد: اگر بتوانیم زمان بیشتری برای ریکاوری و مبارزه داشته باشیم، بسیار عالی است. فکر می‌کنم بازی سختی خواهد بود زیرا بازیکنان تمام تلاش خود را برای حفظ شرایط‌شان انجام می‌هند. درباره ترکیب هم باید تا فردا منتظر بمانیم.

وی درباره اینکه گفته می‌شود ژاپن اصلی‌ترین گزینه قهرمانی است، عنوان کرد: می‌دانم که از ژاپن و ایران به عنوان کاندیدای قهرمانی در جام ملت‌های آسیا نام می‌برند. هدف ما قهرمانی در جام ملت‌ها است. البته سطح مسابقات نسبت به مرحله گروهی بهتر شده است و همه تیم‌های باقیمانده می‌توانند برای قهرمانی تلاش کنند نه فقط آنهایی که مدعی و پرطرفدار هستند.

سرمربی تیم ملی ژاپن درخصوص محرومیت مهدی طارمی نیز گفت: او بازیکن خیلی قدرتمند و باکیفیتی است البته تمام بازیکنان ایران قدرتمند هستند. نظر خاصی در این مورد ندارم. بازیکنان خوب دیگری همچون سردار آزمون هستند.

تیم ملی ایران فردا از ساعت ۱۵ در مرحله یک‌چهارم جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا به مصاف سامورایی‌ها می‌رود.

برچسب‌ها:

نظر شما