شناسهٔ خبر: 64973089 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

زمینه برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات فراهم شده است

خبرگزاری صدا و سیما

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: بیشترین تایید صلاحیت شده‌های مجلس در مقایسه با انتخابات گذشته مربوط به انتخابات کنونی بوده و زمینه برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات فراهم شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ایلام اظهار داشت: بیشترین تایید صلاحیت شده‌های مجلس در مقایسه با انتخابات گذشته مربوط به انتخابات کنونی بوده است و افراد با گرایش‌های سیاسی مختلف تایید شدند و بهانه‌ها برای احزاب فکری سیاسی مبنی بر عدم صلاحیت داوطلبان مد نظر آنها باقی نمی‌ماند.
 
وی افزود: حضور در انتخابات جهاد فی سبیل الله محسوب می‌شود و تلاش دشمن کاهش حضور مردم در پای صندوق‌های رای است در حالیکه هر رای و مشارکت حداکثری در واقع یک تیر به سمت دشمن است.
 
امام جمعه ایلام بیان کرد: عرصه برای رقابت داوطلبان و مشارکت حداکثری برای مردم فراهم شده است و مردم کاندیدای منتخب خود را بعد از بررسی صلاحیت‌های فرد مورد نظر انتخاب کنند و نامزد‌های انتخابات با حضور در صدا و سیما برنامه‌های خود را برای مردم تشریح کنند.
 
وی یادآوری کرد: مردم با حضور پرشور و بابصیرت خود، روز ۱۱ اسفند را به یک روز تاریخی و ماندگار در تاریخ این سرزمین تبدیل کنند و بدانند مشارکت در انتخابات یک وظیفه شرعی و مسئولیت اجتماعی است.
 
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در ادامه همچنین با بیان اینکه نعمت انقلاب اسلامی بسیار گسترده است، گفت: امام راحل خط سیر تعالی بخش انبیا را در پیش گرفت و حرکت بعثت را تکمیل کرد و اهداف آن را در جامعه ما عینیت و تحقق بخشید.
 
حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار اضافه کرد: انقلاب اسلامی با نگاه‌های غلط و ابزاری به دین مبارزه کرد و حربه جدایی دین از سیاست را خنثی ساخت چرا که دین فقط برای عبادت فردی نیست بلکه در همه عرصه‌های فردی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی دین نقش اساسی و مستقیم دارد و امام خمینی (ره) با قیام خود اهداف پیغمبر اکرم (ص) را در جامعه ما زنده و توجه دنیا را به ادیان الهی و به ویژه دین مبین اسلام معطوف کرد.
 
وی عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران با تاسی از اهداف انبیای الهی مسیر مبارزه با طاغوت شاهنشاهی را در پیش گرفت و در این راه حوادث و موانع متعدد را سربلندانه پشت سرگذشت و قیام مردم علیه حکومت پهلوی در واقع مبارزه علیه چپاولگرانی بود که بر کشور ما سیطره انداخته بودند.
 
حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار یادآور شد: به فرموده مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، آرمان‌ها و شعار‌های جهانی انقلاب دینی ایران اسلامی تاریخ مصرف ندارد و سرشت بشریت با شعار‌ها دینی از جمله قسط و داد، عدالت، انسانیت، مهربانی، مبارزه با ظلم، ازادی، معنویت، استقلال، عزت، عقلانیت، اخلاق، برابری و برادری متعلق به همه دوره‌های بشریت است.
 
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام نیز مطرح کرد: دولتمردان باید در راستای تحقق خواسته‌ها و مطالبات مردم تلاش کنند و نباید مردم برای معیشت، رفاه و اشتغال خود دغدغه داشته باشند بلکه مسئولان باید با قدردانی از وفاداری مردم نسبت به نظام، پیگیر خواسته‌ها و مطالبات آنها باشند و میز ریاست در واقع صندلی خدمت گذاری به مردم و ثمره خون شهیدان است.
 
وی همچنین در خصوص پرتاب ماهواره‌های اخیر ایران به فضا نیز گفت: جوانان متعهد و انقلابی ایران با ساختن ماهواره‌ها و پرتاب آنها به فضا دنیا را متحیر کرده اند و این حرکت جسورانه جلوه‌ای از خودباوری جوانان ایرانی به توان و دانش بومی است که با وجود تحریم و جنگ شناختی و ترکیبی توانستند ماهواره به فضا پرتاب کنند و دولت سیزدهم هم از علوم و فنون بومی حمایت می‌کند.
<div id="video-display-embed-code_10751236"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4142108/10751236?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما