شناسهٔ خبر: 64970488 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

زنگ هشدار مصرف گاز به صدا درآمد

مدیرعامل شرکت گاز گلستان با اشاره سرمای محسوس و فراگیر در کشور و همچنین استان گلستان و به دنبال آن روند صعودی مصرف گاز، از مشترکان خواست؛ مصرف را مدیریت کنند.

صاحب‌خبر -

زنگ هشدار مصرف گاز به صدا درآمد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ علی طالبی گفت: در حال حاضر مصرف گاز در استان روزانه ۱۵ تا ۱۶ میلیون مترمکعب است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود با تداوم سرما، مصرف روزانه گاز در استان، هفته آینده از ۱۷ مترمکعب عبور کند.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان اضافه کرد: دمای رفاه در خانه بین ۱۸ تا ۲۱ درجه است و با تنظیم دمای خانه در این دما می‌توان از اُفت یا قطعی فشار گاز جلوگیری کرد.

طالبی گفت: استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد با برچسب انرژی بالا، استفاده از بخاری به جای شومینه، خاموش کردن بخاری یا رادیاتور در اتاق‌های کم رفت وآمد، پوشیدن لباس گرم، نصب پرده‌های ضخیم تر، بستن دریچه‌های کولر و سایر منافذ، کوتاه کردن زمان استحمام و خلوت کردن اطراف رادیاتور‌ها، از جمله راهکار‌هایی است که می‌توان در مصرف گاز صرفه جویی کرد.

وی افزود: همچنین با عایق بندی لوله‌های موتورخانه، کم کردن درجه موتورخانه‌ها و آبگرمکن‌های مخزنی، می‌تواند حجم بالایی از مصرف گاز را کاهش داد.

بیشتر بخوانید: فعالیت سامانه سرد بارشی تا بعدازظهر شنبه در گلستان

زنگ هشدار مصرف گاز به صدا درآمد

سعید عقلی، مدیر مرکز راهبری شبکه گاز کشور نیز گفت: مصرف روزانه گاز در بخش خانگی و تجاری، روند صعودی خود را حفظ کرده و طی ۲۴ ساعت گذشته به ۶۱۱ میلیون مترمکعب رسیده است.

وی پیش بینی کرد: مصرف روزانه گاز در هفته آینده در کشور به ۶۵۰ میلیون مترمکعب برسد.

نظر شما