شناسهٔ خبر: 64967214 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رکورد جوجه ریزی در خاش از مرز سه میلیون قطعه گذشت

زاهدان- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی خاش سیستان و بلوچستان گفت: بیش از سه میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در۴۰ واحدصنعتی پرورش مرغ گوشتی این شهرستان انجام و با این میزان جوجه ریزی، بیش از پنج هزار و ۸۰۰ تن گوشت مرغ تولید و روانه بازار مصرف شد.

صاحب‌خبر -

مجتبی خاشی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از ابتدای دولت سیزدهم با سرمایه گذاری بخش خصوصی، ساخت ۵۴ واحد صنعتی پرورش مرغ گوشتی جدید با ظرفیت یک میلیون و ۸۰ هزار قطعه و تولید سالانه هشت هزار تن گوشت مرغ در خاش آغاز و تا کنون ۱۶ واحد به ظرفیت ۳۲۰ هزار قطعه جوجه ریزی به مدار تولید پیوسته است.
وی پیشرفت فیزیکی واحدهای در دست اجرا را ۱۰ تا ۹۵ درصد اعلام کرد و افزود: تعداد پنج مرغداری جدید با ظرفیت ۱۰۴ هزار قطعه در ایام دههٔ فجر به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیر جهاد کشاورزی خاش تصریح کرد: با بهره‌برداری از این مرغداری‌ها، ظرفیت جوجه ریزی در واحدهای صنعتی پرورش مرغ گوشتی این شهرستان به یک میلیون و ۲۵۰ هزار قطعه در هر دوره ارتقا خواهد یافت.

وی ادامه داد: شاهد استقبال کم نظیر بهره برداران خاش در راستای ارتقای ضریب خوداتکایی سیستان و بلوچستان به تولید گوشت هستیم.

نظر شما