شناسهٔ خبر: 64957606 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افتتاح و کلنگ‌زنی ۳۲۵ طرح در شهرستان تهران همزمان با ایام دهه فجر

فرماندار تهران اعلام کرد: به مناسبت دهه مبارک فجر تعداد ۳۲۵ طرح با اعتباری بالغ بر ۱۳۷۸۲ میلیارد تومان در سطح شهرستان تهران بهره برداری و کلنگ زنی می‌شود.

صاحب‌خبر -

افتتاح و کلنگ‌زنی ۳۲۵ طرح در شهرستان تهران همزمان با ایام دهه فجر
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، احمد قیومی، معاون استاندار و فرماندار تهران در جلسه هماهنگی برنامه‌ها و اقدامات دستگاه‌ها در دهه مبارک فجر، گفت: از ۳۲۵ طرح آماده بهره برداری و کلنگ زنی، تعداد ۱۵۰ طرح با اعتبار ۱۳۲۳۲ میلیارد تومان مربوط به طرح‌های شهری و تعداد ۱۷۵ طرح با اعتبار ۵۵۰ میلیارد تومان مربوط به طرح‌های روستایی است.

فرماندار تهران با بیان اینکه از تعداد کل ۳۲۵ طرح فقط ۴۷ طرح کلنگ زنی است، گفت: مطابق برآورد اولیه در این طرح‌ها برای حداقل ۵۰۰۰ نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد شده است.

معاون استاندار تصریح کرد: بیشترین تعداد طرح قابل افتتاح و کلنگ زنی مربوط به حوزه آب و فاضلاب و شامل احداث ۴ مخزن آب اضطراری مقاوم در برابر زلزله در بوستان‌های سطح شهر، حفر ۶ حلقه چاه مدیریت بحران شهر تهران، احداث ۱۳ باب مخزن ذخیره اضطراری جهت تأمین آب مورد نیاز در شرایط بحرانی و سایر پروژه‌های مربوط به اصلاح و بازسازی شبکه و انشعابات آب در سطح شهرستان تهران است.

قیومی گفت: همچنین ۱۷ طرح مربوط به حوزه گردشگری است که از جمله مهمترین آن میتوان به افتتاح هتل ۴ ستاره در محدوده بلوار کشاورز و احداث ۳ مجتمع گردشگری اشاره کرد.

قیومی اضافه کرد: ۱۴ طرح مربوط به فضای آموزشی با ۴۰ کلاس درس، ۳۴ طرح در حوزه‌های تأمین و توزیع برق پایدار و افزایش ظرفیت پست‌های برق، ۱۲ پروژه در حوزه مخابراتی، ۸ طرح مربوط به صنعت و تجهیزات خودررویی، ۵ طرح مربوط به احداث و بازسازی خطوط ریلی راه آهن، ۵ طرح در حوزه سلامت و فضای بهداشتی درمانی، ۲ طرح مربوط به عملیات آبخیزداری و کنترل سیل دیگر طرح‌های قابل بهره برداری در شهرستان تهران است.

نظر شما