شناسهٔ خبر: 64950998 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

القحوم: حمله به کشتی آمریکایی، بیانگر آمادگی ارتش یمن برای پاسخ به تجاوزات است

تهران-ایرنا- «علی القحوم» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن بامداد پنجشنبه گفت: عملیات اخیر [علیه کشتی تجاری کول آمریکا] پس از تهاجم به صعده انجام شد و این پیام روشنی از آمادگی ما به آنها است و این‌که انگشتان ما همچنان روی ماشه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از المیادین، القحوم با بیان این که " تحرکات آشکاری از سوی آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها برای تشدید تنش در یمن و آماده شدن برای اقدام نظامی با استفاده از مزدورانشان وجود دارد"، افزود: هرگونه تحرکات واشنگتن و لندن از طریق مزدورنشان با پاسخ قاطع روبه رو خواهد شد.

وی افزود: عملیات نیروهای مسلح تاکیدی بر توسعه و توانمندی نظامی و آمادگی برای دفاع از حاکمیت یمن است.

القحوم اضافه کرد: تداوم این عملیات تایید می کند که نیروهای مسلح یمن نمی توانند از معادله کمک به غزه دست بکشند.

وی در پایان تأکید کرد: هرگونه تحرکات مزدوران با پوشش آمریکایی-انگلیسی در الحدیده و دیگر مناطق یمن با واکنش قاطع روبه رو خواهد شد.

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن چهارشنبه شب تأیید کرد که نیروهای این کشور یک کشتی تجاری آمریکایی در حال حرکت به مقصد بنادر فلسطین اشغالی را در دریای سرخ هدف قرار دادند.

به گزارش ایرنا، سریع افزود: دست به یک عملیات ویژه زدیم و در آن کشتی تجاری «کول» متعلق به آمریکا را هدف قرار دادیم.

وی اضافه کرد: این عملیات ساعاتی پس از حمله به ناو آمریکایی USS Greeley انجام می‌شود.

سریع گفت: کشتی تجاری آمریکایی رهسپار بنادر فلسطین اشغالی بوده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن عصر روز چهارشنبه نیز با اشاره به هدف قرار دادن ناو جنگی آمریکا در دریای سرخ اعلام کرد که همه ناوهای جنگی آمریکایی و انگلیسی شرکت کننده در تجاوز علیه یمن، در بانک اهداف نیروهای یمنی هستند.

وی گفت: نیروی دریایی ما موشک های دریایی به سمت ناو آمریکایی «یو اس اس گریولی» در دریای سرخ شلیک کرده است.

سریع افزود: همه ناوهای جنگی آمریکا و انگلیس در دریای سرخ و دریای عرب که در حمله به کشور ما مشارکت دارند، در بانک اهداف نیروهای ما هستد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن بیان کرد: در راستای حق دفاع مشروع از کشور و ملت و امت ما و تاکید بر تداوم حمایت یمن از فلسطین، ناوهای جنگی آمریکا و انگلیس هدف قرار خواهند گرفت.

سریع تاکید کرد: نیروهای ما بر تداوم ممانعت از حرکت کشتی های اسرائیلی یا کشتی هایی که عازم بنادر فلسطین اشغالی هستند تا زمان توقف جنگ در غزه و نیز رفع محاصره تاکید دارند.

آمریکا و انگلیس بامداد ۲۱ دی‌ماه در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، به مواضع ارتش یمن حمله کرد. این حملات پس از آن انجام شد که ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا که عازم سرزمین‌های اشغالی بود را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیروهای ارتش یمن تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خلیج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی‌ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

نظر شما