شناسهٔ خبر: 64939336 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تجدید میثاق مسئولان قوه قضائیه با آرمان‌های امام خمینی

رئیس قوه قضائیه و مسئولان عالی دستگاه قضا با حضور در حرم امام خمینی (ره) با آرمان‌های امام راحل و انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

صاحب‌خبر -

تجدید میثاق مسئولان قوه قضائیه با آرمان‌های امام خمینی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای و مسئولان عالی دستگاه قضا امروز چهارشنبه با حضور در حرم مطهر امام خمینی (ره) با قرائت فاتحه، یاد و خاطره امام راحل (ره) را گرامی داشتند.

رئیس دستگاه قضایی با تبیین و تشریح شرایطی که در آن امام عظیم‌الشأن، نهضت را آغاز فرمودند، گفت: امام بزرگوار ما در شرایطی نهضت را آغاز کردند که رژیم ستمشاهی در مقابل بیگانگان نوکری می‌کرد و در برابر مردم خودمان سرکش بود و آنها را تحقیر می‌کرد و منافع و مصالح ملی را در نظر نمی‌گرفت؛ در چنین شرایطی امام (ره) با ایمان و اتکال به خدا و اعتماد به مردم، نهضت را آغاز کردند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به عمق دوراندیشی حضرت امام خمینی (ره) گفت: امام در همان آغاز نهضت تاکید فرمودند که غده سرطانی رژیم غاصب صهیونیستی باید از بین برود و تمامی مفاسد زیر سر شیطان بزرگ آمریکا است؛ امروز برای همگان تعابیر و فرمایشات امام راحل که در آن سال‌ها بیان فرمودند آشکار شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای گفت: امام راحل به سبب صداقت و اخلاص و دوری از جاه‌طلبی و دنیادوستی، قلب‌های مردم را تصرف کرد و بر دل‌ها نفوذ کرد؛ امام عظیم‌الشأن ما با مردم صادق بودند و امروز نیز ما نیاز داریم که با ما مردم صادق باشیم.

وی بیان داشت: یکی از اهداف بزرگ امام راحل، تحقق عدالت در همه شئون و ساحت‌ها بود؛ از همین رو ما در قوه قضائیه برای تحقق عدالت اعم از عدالت فردی و عدالت در حکمرانی و عدالت در سایر شئون، مسئولیت سنگین و خطیری داریم.


رئیس قوه قضائیه: با تعدی‌کنندگان به اموال، جان و ناموس مردم برخورد کنیم

رئیس دستگاه قضایی گفت: اگر بخواهیم به صورت کامل و جامع به مسئولیت‌ها و وظایف خود عمل کنیم و عدالت‌گستر باشیم، باید از خود شروع کنیم و عدالت برای ما به ملکه تبدیل شود و به فکر جاه و دنیا نباشیم و به مردم خوشبین باشیم و به آنها تفاخر نورزیم و مردم را یاری کنیم و در برابر متعدیان به بیت‌المال و جان و مال و نوامیس مردم، قاطعانه برخورد کنیم.

پیش از سخنان رئیس دستگاه قضا، حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی، تولیت حرم مطهر امام راحل طی سخنانی، امام خمینی (ره) را از مصادیق روشن آیه سی‌ام سوره مبارکه «فصلت» دانست و با بیان اینکه امام راحل در مسیر خداوند متعال گام برداشت و در این راه هیچ‌گونه خوف و ترسی به دل راه نداد، گفت: «توکل به خدا»، «استقامت» و «نترس‌بودن» در زندگی امام خمینی (ره)، در پیوند با مردم تعریف می‌شود.

وی همچنین عنوان کرد: هر فردی در هر جایگاهی که قرار دارد، باید تلاش کند دشمنی‌ها و حِقد‌ها را از بین ببرد و دل‌های مردم را به مِهر در بیاورد.

همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای به همراه اعضای شورای عالی قوه قضائیه پس از حضور در مرقد مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل، با حضور بر مزار شهید مظلوم آیت‌الله دکتر بهشتی و یاران باوفای وی در قطعه ۷۲ بهشت زهرا (س)، فاتحه‌ای قرائت کرده و یاد و خاطره همه شهیدان والامقام انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.

نظر شما