شناسهٔ خبر: 64938835 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

زایمان مادری در حالت کُما در بیمارستان شهید بهشتی کاشان

با تلاش کادر درمان بیمارستان بهشتی کاشان مادری در کما، نوزادش را سالم به دنیا آورد.

صاحب‌خبر -

زایمان مادری در حالت کُما در بیمارستان شهید بهشتی کاشان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ سرپرست مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی گفت: این مادر که با شرایط خاص و حاملگی در دربخش مراقبت‌های ویژه بستری این مرکزبود، پسری سالم به دنیا آورد.
سید رامین مدنی افزود: بیمار خانم باردار ۲۷ ساله که به همراه خانواده خود در تاریخ ۱۵ دی در اطراف کاشان دچار حادثه رانندگی شده بودند به علت آسیب شدید مغزی تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفت و با استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی و در حالت کما در این مرکز در بخش‌ای سی یو بستری شد.
وی با اشاره به اینکه این خانم در زمان سانحه تصادف در شرایط ۳۰ هفته حاملگی بود گفت؛ با توجه به شرایط خاص و حاملگی این مادر پس از ۳ هفته از زمان بستری، با تشخیص پزشکان گروه زنان و زایمان این مرکز و برای نجات جان نوزاد، مادر را در ۳۳ هفته حاملگی و به صورت اورژانسی و در حالت کما، برای انجام عمل سزارین به اتاق عمل منتقل کردند.
سرپرست بیمارستان شهید بهشتی کاشان افزود: در شب میلاد حضرت امام جواد (ع) با تلاش کادر پزشکی گروه زنان و بیهوشی و پرسنل اتاق عمل این مرکز، نوزاد پسر این مادر به وزن ۲ کیلو و ۴۰۰ گرم سالم بدنیا آمد.
مدنی گفت: حال عمومی نوزاد مساعد است، ولی مادر به علت شدت آسیب وارده به سر، همچنان در حالت کما و تحت مراقبت‌های ویژه است.

نظر شما