شناسهٔ خبر: 64929011 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

بارش‌ها ادامه دارد و هوا سردتر می‌شود

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به تداوم بارش‌ها در مناطقی از کشور، از کاهش دمای هوا خبر داد.

صاحب‌خبر -

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در مناطقی از سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی، شمال غرب و غرب کشور، افزایش ابر و بارش پراکنده باران و برف رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه سه‌شنبه و جمعه دریای خزر و جمعه و شنبه خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است، افزود: پنجشنبه در نوار غربی کشور و از بعدازظهر در مناطقی از قزوین، البرز، غرب و جنوب اصفهان، فارس، بوشهر، جنوب کرمان، هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان، بارندگی و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: بارش در نیمه شمالی کشور به شکل برف و باران و در جنوب و جنوب شرق به شکل باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد خواهد بود.

ضیائیان ادامه داد: گستره بارش روز جمعه بیشتر مناطق کشور را فرامی‌گیرد و طی این روز بارش در بخش‌های مرکزی کشور شامل نیمه شرقی اصفهان، یزد و نیمه شمالی کرمان به شکل پراکنده و خفیف و در سایر مناطق کشور قابل ملاحظه خواهد بود.

وی گفت: شنبه بارش در شرق و جنوب شرق کشور و سواحل شرقی دریای خزر ادامه دارد و در ارتفاعات زاگرس مرکزی نیز بارش پراکنده برف رخ خواهد داد، همچنین یکشنبه در مناطقی از شمال غرب و غرب کشور بارش برف و باران رخ می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: از بعدازظهر جمعه و طی روز شنبه در دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز و نوار شرقی کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و دمای هوا نیز پنجشنبه و جمعه در نیمه غربی و نوار شمالی کشور و شنبه و یکشنبه در شرق و جنوب شرق به‌طور محسوسی کاهش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، نیمه‌ابری به تدریج قسمتی ابری و گاهی وزش باد، با بیشینه ۱۲ و کمینه یک درجه سانتی‌گراد است و روز پنجشنبه، آسمان کمی ابری از بعدازظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد با بیشینه ۱۳ و کمینه ۲- درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

نظر شما