شناسهٔ خبر: 64924376 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

۸۰ هکتار زمین به سرمایه گذاران در شهرک‌ های کشاورزی آذربایجان غربی واگذار شد

مدیر شرکت شهرک‌ های کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ۸۰ هکتار زمین به سرمایه گذاران در شهرک‌ های کشاورزی خلیفه لو نقده، درشک سلماس و مهلذان خوی در یک ساله اخیر واگذار شده است.

صاحب‌خبر -
۸۰ هکتار زمین به سرمایه گذاران در شهرک‌های کشاورزی آذربایجان غربی واگذار شد
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، علی پیر مرادی افزود: یک پروژه گلخانه‌ ای ۵۰ هکتاری در شهرستان خوی با اعتباری بالغ بر ۱۴ هزار و ۳۶۱ میلیارد ریال در دهه مبارک فجر امسال کنگ زنی و عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود که با اتمام بهره برداری از این پروژه برای ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال زایی می‌شود.
 
وی خاطر نشان کرد: برای تسهیل و حمایت از سرمایه گذاران شهرک‌های کشاورزی استان در سال جاری بالغ بر ۴۶ میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت شده است.
پیر مرادی تصریح کرد: امسال ساخت ساز توسط سرمایه گذاران در شهرک‌های کشاورزی استان جمعا" به مساحت ۲۵ هکتارانجام گرفته است.
 
وی ادامه داد: در طی یکسال اخیر ۴ هکتار گلخانه در شهرک‌های کشاورزی خلیفه لو نقده، دریاس مهاباد و درشک سلماس به بهره برداری رسیده است و ۴۵۳ هکتار از اراضی ملی در روستای ولدیان آغ بولاغ شهرستان خوی جهت ایجاد شهرک دامپروری تخصیص یافته است.
 
پیر مرادی تاکید کرد: تعیین مناطق مستعد برای ایجاد و توسعه شهرک‌ های کشاورزی، سازماندهی بهره برداران در قالب نظام بهره برداری با اعمال مدیریت متمرکز، افزایش بهره وری و کاهش هزینه‌های تولید، بهره گیری از تکنولوژی و فن آوری جهت افزایش وارتقای کیفیت و کمیت محصولات تولیدی، بهینه نمودن فرآیند‌ها و روش‌ها در تولید محصولات کشاورزی، دامی و شیلاتی مطابق با استاندارد‌های جهانی، توسعه صادرات و بهره گیری بهینه ازمنابع آب و خاک و انرژی و نهاده‌ها در تولید محصولات کشاورزی از اهداف شرکت شهرک‌های کشاورزی است.

نظر شما