شناسهٔ خبر: 64919676 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ضرورت نگاه ویژه‌ دولت به قشر کشاورز

نماینده ولی فقیه درمازندران گفت: کشاورزی پایه تولید و توسعه دراستان و همچنین کشاورزان منشا خدمات در جامعه هستند که دولت باید نگاه ویژه‌ای به این قشر داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، دردیدار جمعی از کشاورزان، دامداران و صیادان مازندران با نماینده ولی فقیه دراستان، آیت الله محمدی لائینی گفت: اقتصاد و تولید یکی از مولفه‌ها و مقوله‌های اساسی برای توسعه جامعه است و خدمتگزاری به قشر زحمتکش جامعه کشاورزان یک توفیق الهی است.

وی تصریح کرد: به رغم تلاش‌ها و برنامه ریزی‌های مختلف چالش‌های بسیاری در بخش کشاورزی وجود دارد که رفع آن نیازمند مدیریت و فعالیت جهادی است.

آیت الله لائینی گفت: دست یابی به چشم انداز مطلوب در بخش کشاورزی و دامداری نیازمند هم افزایی مجموعه‌ای از سیاست‌های دولت، نهاد‌ها و صاحبنظران است. برنامه ریزی و سیاست گذاری بر اساس بیشترین بازدهی در بخش کشاورزی امری ضروری است و انتظار داریم دولت به استان مازندران به عنوان قطب کشاورزی نگاه ویژه داشته باشد.

وی افزود: بسیاری از محصولات کشاورزی در نبود صنایع تبدیلی و بازاریابی به هدر می‌رود که باید در بازاریابی و فروش محصولات کشاورزی اهتمام  ویژه‌ای انجام شود تا کشاورز متضرر نشود.

آیت الله لائینی تاکید کرد: با برندسازی و توسعه فرآوری در بخش کشاورزی به ویژه در روستاهها؛ توسعه مشاغل خانگی، توسعه اقتصاد در روستا‌ها عملیاتی و در نهایت سبد اقتصاد خانوار غنی‌تر خواهد شد. مشکلات کشاورزان، باغداران، گله دارن و دامداران باید توسط اهل فن احصاء و با ارائه راهکار مناسب جهت رفع آن اقدام شود.

نظر شما