شناسهٔ خبر: 64914643 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شهید نواب صفوی از پیشگامان جهاد و شهادت بود

شهید نواب صفوی از پیشگامان جهاد و شهادت و از احیاکنندگان اسلام ناب محمدی بود

صاحب‌خبر -

شهید نواب صفوی از پیشگامان جهاد و شهادت بود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، چهل و دومین یادواره شهدای جمعیت فدائیان اسلام و شهید نواب صفوی دیشب با حضور قشر‌های مختلف مردم در مسجد جامع قائم شهر برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در سازمان حج زیارت کشور در این مراسم با گرامیداشت شصت و هشتمین سالگرد شهادت سید مجتبی نواب صفوی و یاران صدیقش در جمعیت فدائیان اسلام گفت: شهید نواب صفوی از پیشگامان جهاد و شهادت بود که در دوران اوج اختناق و خفقان ستم شاهی قیام کرد و پرچم نهضت اسلامی را برافراشت.

حجت الاسلام و المسلمین نواب با اشاره به سیر مبارزاتی شهدای فدائیان اسلام علیه رژیم طاغوت زمان افزود: استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی شعار شهید نواب صفوی و یاران شهیدش بود که با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) تبلور یافت.

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت، مقابله با اسرائیل غاصب و دفاع از مسلمانان فلسطین را آرمان جهانی شهید نواب صفوی عنوان کرد و گفت: اگر آن روز مسلمانان قیام کرده بودند و به ندای شهید نواب صفوی لبیک می‌گفتند دیگر رژیم صهیونیستی در قلب آسیا ریشه نمی‌دوانید.

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت بیداری مسلمانان، روحیه جهادی و شهادت طلبی، هم گرایی و وحدت مسلمانان، اخلاق و تواضع و پاسخ گویی در برابر مردم را از دستاورد‌های قیام شهید نواب صفوی برشمرد که در تاریخ جاودانه و ماندگار شد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب همچنین خداباوری، بصیرت، شجاعت، آخرت اندیشی و دنیاگریزی و زمان شناسی و آتش به اختیار بودن را از ویژگی‌های بارز شهید نواب صفوی و یاران شهیدش نام برد و از مقام ولای شهدای مظلوم جمعیت فدائیان اسلام تجلیل کرد.

نظر شما