شناسهٔ خبر: 64911872 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ضرورت رفع موانع تولیدکنندگان قشم

معاون حقوقی رئیس جمهور در جزیره قشم، گفت: در حوزه‌های زیرساختی، تجاری، صنعتی، نفت و انرژی، لازم است که موانع کار تولیدکنندگان این جزیره، برداشته شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، محمد دهقان در سفر به جزیره قشم، اظهار داشت: مثبت شدن تراز تجاری منطقه آزاد قشم، پس از ۳۰ سال، اقدام بسیار مثبت و سازنده است.

دهقان، تصریح کرد: قشم یکی از مهم‌ترین قطب‌ها برای توسعه صنایع و اقتصاد دریامحور مورد توجه رهبر معظم انقلاب بوده که نیازمند برنامه‌ریزی برای اجرای طرح‌های مختلف اقتصادی و زیربنایی است.

معاون حقوقی رئیس جمهور، همچنین از شرکت‌های تولیدی و صنعتی فعال در شهرک صنعتی طولا، بازدید کرد و از چالش‌های کار آنان مطلع شد.

<div id="video-display-embed-code_10738365"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4138751/10738365?width=600&height=350"></script></div>

گفتنی است، قوانین مغایر با ماهیت و مأموریت مناطق آزاد در سال‌های گذشته، مشکلاتی را بر سر راه تولیدکنندگان قرار داده است که تولیدکنندگان منطقه آزاد قشم در نشست با معاون حقوقی رئیس جمهور، آن‌ها را مطرح کردند.

محمد دهقان، همچنین از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های جزیره قشم در شرکت‌های شناورسازی صنعت تمیم قشم و شناورسازی عصر آبی خلیج فارس، بازدید کرد.

بازدید از شرکت نفت سازه قشم، یکی از مجموعه‌های فعال در حوزه طراحی پایه، تأمین، ساخت و نصب سکو و روسازه‌های دریایی مرتبط با طرح‌های توسعه میادین نفت و گاز، انجام عملیات نفتی و ساخت و تعمیر انواع سازه‌ و شناور‌های دریایی مقصد، از دیگر بازدید‌های معاون رئیس جمهور بود.

معاون حقوقی رئیس جمهور در مجموعه پارس بهین پالایش نفت قشم به عنوان نخستین پالایشگاه نفت فوق سنگین کشور، بزرگ‌ترین تولیدکننده قیر در رده‌های مختلف در منطقه و واحد نمونه صادراتی در منطقه آزاد قشم نیز حاضر شد و از فرایند‌های تولیدی این مجموعه هم مطلع شد.

دهقان در بازدید از طرح شبکه جامع ارتباطی خلیج فارس (بندر کاوه و پل خلیج فارس) از ظرفیت‌های اقتصادی و نقش راهبردی این بندر در ارتقای اقتصاد دریامحور و توسعه تجارت و حمل و نقل دریایی در جزیره قشم نیز مطلع شد.

در بازدید از محل ساخت پل خلیج فارس به عنوان محور متصل کننده جزیره قشم به سرزمین اصلی، پیرامون نحوه اجرای این طرح، توضیحاتی برای معاون حقوقی رئیس جمهور ارائه شد.

ساخت پل خلیج فارس یکی از مصوبات سفر آقای رئیسی به استان هرمزگان بود که در روز‌های گذشته با دستور معاون اول رئیس جمهور به رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، ردیف بودجه ساخت این طرح در سال ۱۴۰۳ تقویت می‌شود.

نظر شما