شناسهٔ خبر: 64906270 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ستاره‌صبح | لینک خبر

خبر ورزشی

صاحب‌خبر -

تاجیکستان ، شگفتی‌ساز جام ملت‌های آسیا

صعود تا این مرحله برای تیم‌هایی مثل تاجیکستان، کمتر از حضور در جام جهانی نیست و چقدر هم سرمربی این تیم با تیپ و قیافه خاصی که دارد، بلندپرواز است. او آرزو دارد تیمش مثل مراکش که در جام جهانی درخشید، تاثیرگذار باشد و حتی مقابل تیم ملی ایران در فینال جام ملت‌های آسیا به میدان برود؛ جالب است که تاجیکستان هم خواب حضور در فینال را می‌بیند و همین نکته، خاص بودن این جام را به ما یادآوری می‌کند. پتار شگرت در پایان بازی با امارات، سراغ دروازه‌بان مغموم این تیم رفت و او را از زمین بلند کرد؛ یک رفتار جذاب و قابل تامل که می‌تواند در فوتبال آسیا، الگوی مناسب باشد.از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا نباید غافل شد؛ این یگانه جام در فوتبال آسیاست که تقریبا همه دیدارهایش جذاب و دیدنی از آب درآمده اند؛ مرحله حذفی که طبعا جای خود دارد و هیچ تیمی حق اشتباه در آن ندارد.

 

صعود غیرمنتظره اردن با شکست عراق

تیم‌های ملی‌ فوتبال عراق و اردن روز گذشته در چارچوب مرحله یک هشتم‌نهایی جام ملت‌های آسیا به مصاف هم رفتند که این دیدار پرهیجان و نفسگیر درنهایت با نتیجه ۳-۲ به سود اردن به پایان رسید. تیم اردن در واپسین لحظات نیمه نخست در دقیقه ۱+۴۵ توسط یازان النایمت برنده به رختکن رفت. در نیمه دوم بازی اتفاقات غیرمنتظره‌ای افتاد. عراقی‌ها توسط ناطق در دقیقه ۶۸ موفق شد گل تساوی را به ثمر برساند و آیمن حسین در دقیقه ۷۶ گل دوم عراق را به ثمر رساند تا نتیجه بازی عوض شد اما این بازیکن به دلیل شادی بعد از گل خود توسط فغانی داور این دیدار از زمین بازی اخراج شد تا شرایط بازی دوباره برای عراقی‌ها حساس شود. در ادامه و درحالی که چیزی به پایان بازی باقی نمانده بود اردنی‌ها در وقت‌های اضافه یعنی در دقیقه ۵+۹۰ توسط یزدان العرب به گل تساوی رسیدند و در دقیقه ۷+۹۰ ال راشدان گل سوم و پیروزی‌بخش اردن را به ثمر رساند.

 

جانشینان احتمالی ژاوی در بارسلونا

بحث‌های زیادی درباره جانشین احتمالی ژاوی هرناندس آغاز شده است. ژاوی که تا سال ۲۰۲۵ با یک سال اختیاری دیگر قرارداد دارد، اعلام کرده که قصد دارد در پایان فصل از بارسلونا جدا شود و فرصت کافی برای خوان لاپورتا و مدیریت ورزشی بارسا به رهبری دکو فراهم است تا جانشینی برای او پیدا کنند. به گفته فرناندو پولو و سرجی سول از موندو دپورتیوو، فعال شدن طرح جانشینی اکنون ضروری است. اگرچه منابع باشگاه تایید می‌کنند که هنوز اقدامات مشخصی انجام نشده، اما لاپورتا تصمیم ژاوی را پذیرفته و درها برای مذاکره با مربیان دیگر باز است. چندین نام برای پست مربیگری در نظر گرفته شده، برخی از نام‌ها در حد پیشنهاد هستند، در حالی که برخی دیگر عملکرد قابل تحسینی از خود نشان داده‌اند و نامزدهای مناسبی برای پر کردن جایگاه مربی بارسا هستند.

 

 حمله عراقی‌ها به فغانی پس از حذف جنجالی

مردم عراق به شدت به تصمیم علیرضا فغانی معترض بودند و معتقدند تصمین وی در اخراج بازیکن عراقی درست نبوده است.
تیم ملی عراق با شکست ۳ بر ۲ مقابل اردن شکست خورد و وداع زودهنگامی با جام ملت‌های آسیا داشت. عراقی‌ها درحالی مقابل اردن تن به شکست دادند که تا آخرین دقایق پیروز میدان بودند ولی در وقت تلف‌شده ۲ گل خوردند و حذف شدند. تصمیم علیرضا فغانی برای اخراج آیمن حسین به دلیل شادی پس از گل جنجال زیادی به راه انداخته و مردم عراق به شدت از تصمیم داور ایرانی عصبانی هستند. آن‌ها بلافاصله پس از بازی به صفحه اینستاگرام فغانی حمله کردند و حدود ۲۰۰ هزار کامنت برای او گذاشتند. این موضوع باعث شد فغانی کامنت‌های صفحه اینستاگرام خود را هم ببندد!

نظر شما