شناسهٔ خبر: 64902972 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

امیرعبداللهیان: پنج گذرگاه جدید مرزی میان ایران و پاکستان اضافه می شود

صاحب‌خبر -

شفقنا – وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد: دولت‌های ایران و پاکستان توافق دارند که مطابق با یک جدول زمانبندی شده، پنج گذرگاه جدید مرزی به گذرگاه‌های مرزی موجود میان دو همسایه اضافه شود.

به گزارش شفقنا، ایرنا نوشت: حسین امیرعبداللهیان دوشنبه شب و پیش از ترک اسلام‌آباد به سمت تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دیدارهای بسیار مهم و سازنده‌ای در جریان این سفر با مقامات عالی‌رتبه پاکستان صورت گرفت و توافق شد تا ما همکاری‌های اقتصادی، تجاری، گردشگری، انرژی و در سایر حوزه‌های متفق القول را با سرعت بیشتری تداوم ببخشیم.

وی افزود: دولت‌های ایران و پاکستان همچنین توافق دارند که مطابق با یک جدول زمانبندی شده، پنج گذرگاه جدید مرزی به گذرگاه‌های مرزی موجود میان دو همسایه اضافه شود.

وی تاکید کرد: مرزهای امن ما باید به مرزهای تجاری، اقتصادی و گردشگری تبدیل شود چرا که هر دو کشور مصمم هستند که این مرزها هیچ جایی برای تروریسم و اقدامات تروریستی ندارد.

امیرعبداللهیان گفت: متاسفانه دشمنان تلاش دارند تا گروه‌های تروریستی را در منطقه فعال نگه دارند و از آنجایی که شاهد یکسری فعالیت‌های تروریستی در مرزهای ایران و پاکستان هستیم، این عناصر با سرویس‌های امنیتی آمریکا و رژیم اسرائیل ارتباط دارند که هدف آن تداوم ناامنی‌ها در منطقه است.

وی ابراز امیدواری کرد: در چارچوب توافقاتی که با مسوولان پاکستانی صورت گرفت، همکاری‌های ضدتروریستی دو کشور گسترش یافته و در حوزه‌های همکاری‌های صنعتی، علمی، بازرگانی و انرژی نیز شاهد اقدامات خوبی خواهیم بود.

امیرعبداللهیان گفت: تا روزهای آینده هیات‌های مختلفی میان ایران و پاکستان مبادله خواهد شد.

همچنین وزیر امور خارجه ایران در پایان سفر یک روز به پاکستان، در صفحه شخصی خود در فضای مجازی، برخی اقدامات و رایزنی‌های صورت گرفته در این سفر را تشریح کرد.

حسین امیرعبداللهیان در صفحه شخصی خود نوشت: در جریان سفر به پاکستان با ژنرال عاصم منیر رئیس ستاد ارتش، آقای انورالحق نخست وزیر و آقای جلیل عباس جیلانی وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کردم.

وی افزود: توسعه مناسبات دوجانبه در زمینه تجاری، اقتصادی، علم و فناوری، انرژی، سیاسی، امنیتی و مرزی ذیل سیاست همسایگی دولت جمهوری اسلامی ایران، افزایش بازارچه‌های مرزی و بررسی آخرین تحولات منطقه، مهم‌ترین محور رایزنی‌ها در اسلام‌آباد بود.

وی بیان کرد: همچنین در نشست خبری مشترک با همتایم با بیان اینکه روابط دو کشور می‌تواند منبع مهمی برای صلح و ثبات پایدار در منطقه باشد بر عزم جدی طرفین جهت اتخاذ رویکردی مبتنی بر همکاری برای مقابله با خطر تروریسم تاکید شد.

امیرعبداللهیان گفت: به تروریست‌ها فرصت نخواهیم داد که امنیت ایران و پاکستان را هدف قرار دهند.

برچسب‌ها:

نظر شما