شناسهٔ خبر: 64902438 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پایان سفر امیرعبداللهیان به اسلام‌آباد؛ وزیر خارجه راهی تهران شد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در پاسخ به دعوت همتای پاکستانی و در رأس هیأتی سیاسی و امنیتی به اسلام‌آباد سفر کرده بود، راهی تهران شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران حسین امیرعبداللهیان که در پاسخ به دعوت همتای پاکستانی و در رأس هیأتی سیاسی و امنیتی به اسلام‌آباد سفر کرده بود پس از دیدار و گفت‌وگو با مقامات ارشد این کشور راهی تهران شد.

این سفر بعد از تحولات اخیر در مناسبات بین ایران و پاکستان و حملات انجام شده به مقر جیش الظلم و واکنش پاکستان با حمله به نقطه‌ای در منطقه مرزی ایران انجام شد. 

امیرعداللهیان در این سفر با جلیل عباس جیلانی وزیر خارجه پاکستان، عاصم منیر فرمانده ارتش پاکستان و انوار الحق نخست‌وزیر موقت این کشور دیدار و گفت‌‌‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه در نشست خبری مشترک با همتای پاکستانی تصریح کرد: دو طرف به حاکمیت و تمامیت ارضی یکدیگر احترام می‌گذاریم. امروز ما در اینجا در اسلام‌آباد هستیم تا به همراه جیلانی با صدای بلند اعلام کنیم که ایران و پاکستان به تروریست‌ها فرصت و مجال نخواهند داد که امنیت دو کشور را هدف قرار دهند.

رئیس دستگاه دیپلماسی در پایان این سفر در شبکه اجتماعی ایکس در گزارشی نوشت: در جریان سفر به پاکستان با ژنرال عاصم منیر، رئیس ستاد ارتش، آقای انورالحق نخست‌وزیر و آقای جلیل عباس جیلانی وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کردم. توسعه مناسبات دوجانبه در زمینه تجاری، اقتصادی، علم و فناوری، انرژی، سیاسی، امنیتی و مرزی ذیل سیاست همسایگی دولت جمهوری اسلامی ایران، افزایش بازارچه‌های مرزی و بررسی آخرین تحولات منطقه‌، مهم‌ترین محور رایزنی‌ها در اسلام‌آباد بود. همچنین در نشست خبری مشترک با همتایم با بیان اینکه روابط دو کشور می‌تواند منبع مهمی برای صلح و ثبات پایدار در منطقه باشد، بر عزم جدی طرفین جهت اتخاذ رویکردی مبتنی بر همکاری برای مقابله با خطر تروریسم تأکید شد. 

وی همچنین افزود: در پایان نیز تصریح کردم که به تروریست‌ها فرصت نخواهیم داد که امنیت ایران و پاکستان را هدف قرار دهند.

این دومین سفر دوجانبه امیرعبداللهیان به اسلام‌آباد بعد از تصدی وزارت امور خارجه بود. او چهارشنبه شب ۱۱ مرداد ماه ۱۴۰۲ در رأس هیأتی و در پاسخ به دعوت «بلاول بوتو زرداری» وزیر خارجه سابق پاکستان در نخستین سفر دوجانبه وارد اسلام‌آباد شد. امیرعبداللهیان آذر ۱۴۰۰ و برای شرکت در نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی درباره اوضاع افغانستان نیز به اسلام‌آباد سفر و در حاشیه این نشست با برخی مقامات پاکستان از جمله عمران خان نخست‌وزیر پیشین این کشور دیدار و گفت‌وگو کرده بود. 

پایان پیام/

نظر شما