شناسهٔ خبر: 64901427 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اجرای ۶.۵ کیلومتر خط لوله انتقال آب کشاورزی به روستاهای شهرستان سردشت

۶.۵ کیلومتر خط لوله انتقال آب کشاورزی به روستاهای شهرستان سردشت اجرا شد.

صاحب‌خبر -

اجرای ۶.۵ کیلومتر خط لوله انتقال آب کشاورزی به روستاهای شهرستان سردشت

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرجهادکشاورزی شهرستان سردشت گفت: ۶.۵ کیلومتر طرح انتقال آب با لوله در اراضی کشاورزی این شهرستان اجرا شد که برای این طرح در مجموع ۱۶ میلیارد ریال هزینه شده است.

احمد علیپور افزود: با انتقال این لوله خط هفت روستا در شهرهای سردشت و میرآباد که در چند سال گذشته با مشکل آب کشاورزی روبه شده بودند، برطرف خواهد شد.

علیپور اظهار کرد: در پروژه‌های انتقال آب، تأمین لوله به صورت رایگان توسط دولت صورت گرفته و بهره‌برداران کشاورزی امور مرتبط با آماده‌سازی و کارگذاری لوله‌ها را عهده دار بوده و اجرای طرحها به صورت مشارکتی نتایج مطلوبی را به دنبال داشته است.

وی، با اشاره به کمبود منابع آبی درکل کشور و ضرورت اصلاح شیوه‌های مصرف آب در کشاورزی و مدیریت صحیح گفت: به منظور جلوگیری از هدر رفت آب در مسیر انتقال آب و رعایت ضوابط زیست محیطی، یکی از اقدامات اساسی در افزایش بهره‌وری و جلوگیری از تبخیر بوده که در همین راستا نیز اقدامات مناسبی در سطح روستاهای سردشت صورت گرفته است.

مدیرجهادکشاورزی شهرستان سردشت اضافه کرد: با توجه به هماهنگی انجام شده اعتبارات مناسبی در حوزه انتقال آب کشاورزی برای تکمیل طرحهای نیمه تمام و نیز بهره‌مندی سایر روستاها، برای سال آینده تخصیص داده می شود.

نظر شما