شناسهٔ خبر: 64893529 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حذف عوارض صادرات گوجه‌فرنگی از ۱۵ بهمن

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: عوارض صادراتی گوجه فرنگی از ۱۵ بهمن حذف می‌شود.

صاحب‌خبر -
حذف عوارض صادرات گوجه‌فرنگی از ۱۵ بهمن
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، علی باستین در نشست مسئولان حوزه اقتصادی استان با اشاره به اینکه استان بوشهر قطب تولید گوجه فرنگی خارج از فصل در کشور است، اظهار کرد: شهرستان‌های دشتی، دیر و دشتستان عمده تولیدکننده این محصول خارج از فصل در استان بوشهر هستند که در این حوزه بیش از ۱۲ هزار نفر امرار معاش می‌کنند.
 
وی با اشاره به تولید ۶۰۰ هزار تن محصول گوجه‌فرنگی خارج از فصل در استان بوشهر، افزود: برداشت این محصول از آذر آغاز شده و تا پایان فروردین سال آینده ادامه دارد.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با بیان این‌که در زماه حاضر در اوج برداشت گوجه فرنگی خارج از فصل در استان قرار داریم، تاکید کرد: حمایت ویژه از تولیدکنندگان این محصول ضرورت دارد.
 
 وی با اشاره به اینکه محصول تولیدی علاوه بر تامین نیاز داخلی کشور به دیگر کشور‌ها نیز صادر می‌شود، اضافه کرد: برای حمایت از تولیدکنندگان این محصول با پیگیری لازم حذف عوارض صادراتی از سوی معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی به سازمان توسعه تجارت ایران ابلاغ شده است.
 
باستین گفت: با توجه به افزایش نسبی تولید گوجه فرنگی در کشور و برای تعادل بخشی تولید، مصرف و قیمت آن در بازار و پایداری محصول صادراتی، حذف عوارض صادراتی ابلاغ شده و از ۱۵ بهمن عملیاتی خواهد شد.

نظر شما