شناسهٔ خبر: 64890901 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فعال بودن ۱۰ دفتر مشاوره وقف در سطح استان کرمانشاه

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با درخواست از واقفان جدید برای نیت کردن بر اساس نیاز‌های روز جامعه، گفت : در حوزه‌های ازدواج، اشتغال و... نیاز به وقف‌های جدید داریم.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام مجید میرزایی معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به فعال بودن ۱۰ دفتر مشاوره وقف در سطح استان در راستای ارائه خدمات مشاوره‌ای به واقفان جدید، گفت : چهار مرکز در سطح شهر کرمانشاه و دیگر مراکز در سطح شهرستان‌ها آمادگی ارائه مشاوره‌های وقفی به واقفان جدید را دارند.

وی اضافه کرد: مراکز مشاوره وقف در شهر کرمانشاه در اداره اوقاف ناحیه یک، اداره کل اوقاف، چاه صاحب الزمان (عج) و امامزاده ابراهیم (ع) تاق بستان آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای به واقفان جدید هستند.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با بیان اینکه دفاتر مشاوره وقف اطلاعات لازم در زمینه وقف کردن را به مراجعان ارائه می‌دهند، گفت: این دفاتر علاوه بر ارائه مشاوره‌های حقوقی، مشاوره‌های لازم در مورد نیات مورد نیاز جامعه را هم به مراجعه کنندگان ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه در تلاشیم وقف‌های جدید را به سمت حل مشکلات جامعه سوق دهیم، تاکید کرد: از آنجایی که اوقاف به هیچ عنوان اجازه تغییر نیات واقفین را ندارد، در تلاشیم با جهت دهی نیات واقفین جدید به سمت حل مشکلات جامعه، بتوانیم موقافات را در جهت رفع نیاز‌های روز بکار بگیریم.

وی تاکید کرد: مجموعه اوقاف به هیچ عنوان اجازه تغییر نیات واقفین را ندارد و تنها در صورتی که نیات یک وقف قابلیت اجرایی کردن نداشته باشد، با طی روال اداری و با اذن نماینده، ولی فقیه در سازمان اوقاف اجازه تغییر نیت، آن هم در همان راستای اجرای نیت اول واقف وجود دارد. به عنوان مثال در استان کرمانشاه موقوفه‌ای داشتیم که واقف آن نیت کرده بود آن موقوفه در جهت تامین فتیله چراغ‌های روشنایی قدیمی که امروزه اصلا کاربردی ندارند، هزینه شود که با اقدامات صورت گرفته اجازه گرفتیم از درآمد‌های آن موقوفه در جهت تامین گاز مساجد استفاده کنیم.

میرزایی گفت: امروزه در زمینه‌هایی مثل ازدواج، اشتغال، تحصیل، نیاز‌های علمی و پژوهشی جامعه و... نیاز به وقف‌های جدید داریم و انتظار داریم واقفان جدید بر مبنای این نیات، موقوفات خود را به ثبت برسانند.

میرزایی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۱۸ وقف جدید در استان کرمانشاه به ثبت رسیده، گفت: بیشتر این موقوفات با نیاتی شامل ساخت مسجد و حسینیه، روضه خوانی برای حضرت زهرا (س) و نیز نیات قرآنی به ثبت رسیده و تنها یک مورد وقف در زمینه تسهیل ازدواج جوانان در سطح استان به ثبت رسیده است.

وی یادآور شد: هم اکنون در حوزه‌هایی مثل تبلیغ و ترویج قرآن کریم، عزاداری برای امام حسین (ع) و ائمه اطهار (ع)، مرمت حوزه‌های علمیه، دارو و درمان موقوفات خوبی در استان داریم .

نظر شما