شناسهٔ خبر: 64882117 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

3 کشته و 34 زخمی در حمله پهپادی به مقر ارتش آمریکا در اردن/ بایدن:‌ عاملان را مجازات خواهیم کرد

صاحب‌خبر -

شفقنا- ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) امشب (یکشنبه) خبر داد که سه نظامی این کشور در یک حمله پهپادی در نزدیکی مرز سوریه در اردن کشته و 25 نظامی دیگر زخمی شده‌اند.

به گزارش شفقنا، به نقل از المیادین، یک مقام نظامی آمریکا سپس به خبرگزاری رویترز گفت که تعداد زخمی‌ها به 34 نفر افزایش یافته است.

به گفته فرماندهی مرکزی آمریکا این حمله پهپادی در منطقه «برج 22» در شمال شرق اردن رخ داده است.

در پی این اعلامیه، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا نیز در بیانیه‌ای گفت: «در زمان مناسب و به هر طریقی که انتخاب کنیم، تمامی افراد دخیل در این حمله را مجازات خواهیم کرد».

او مسئولیت این حمله را متوجه «گروههای تندروی مورد حمایت ایران» دانست و گفت که ارتش آمریکا اقدام به جمع‌آوری اطلاعات در این باره خواهد کرد.

شبکه سی ان ان نیز به نقل از مقامات آمریکایی گفت: «این اولین بار است که از زمان آغاز جنگ غزه، نظامیان آمریکایی در خاورمیانه در حملات دشمن کشته می‌شوند».

سی ان ان همچنین گزارش داد که دلیل شکست پدافند هوایی در انهدام پهپاد مهاجم مشخص نیست اما این واقعه یک رویداد به شدت تنش‌زا در شرایط بی ثبات خاورمیانه است.

به گفته این شبکه از زمان آغاز جنگ غزه تا روز جمعه گذشته بیش از 158 حمله علیه نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه صورت گرفته است.

سایت پولیتیکو نیز گزارش داد که پایگاه «برج 22» در شمال شرقی اردن و در مرز سوریه قرار دارد و در 23 اکتبر نیز مورد حمله مشابهی قرار گرفت، اما ارتش آمریکا توانسته بود پهپادها را ساقط کند.

با این حال سخنگوی دولت اردن وقوع حمله در داخل خاک این کشور را تکذیب کرد و گفت که حمله در خک سوریه و در پایگاه التنف رخ داده است.

همزمان با این خبر، منابع خبری گزارش دادند که پایگاه نظامیان آمریکا در شمال شرق شهر المالکیه واقع در استان الحسکه در سوریه، هدف حمله پهپادی قرار گرفته است.

این منابع همچنین گفتند که پایگاه عین الاسد که مقر نظامیان آمریکایی در غرب عراق است، با پهپاد هدف قرار گرفت.

یک منبع امنیتی به پایگاه خبری بغداد الیوم گفت که پایگاه عین الاسد با پهپادهای انتحاری هدف قرار گرفته است و هنوز هیچ اطلاعاتی درباره حجم خسارات و تلفات احتمالی در دست نیست.

ارتش آمریکا در روزهای گذشته نیز به طور ضمنی مرگ دو نظامی خود را در آب‌های سومالی تایید کرد. سنتکام اعلام کرد که ۲ تفنگدار دریایی ناپدید شده در جریان عملیات در سواحل سومالی به عنوان کشته شده طبقه بندی شده‌اند.

این خبر را در المیادین ببینید

نظر شما