شناسهٔ خبر: 64867242 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

صادر شدن هشدار مدیریت بحران در مازندران

مدیریت بحران مازندران درباره بارش برف و باران و اختلال در تردد در ارتفاعات و محورهای کوهستانی هشدار سطح زرد صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: بر اساس پیش بینی هواشناسی با عبور سامانه بارشی تا عصر امروز شاهد بارندگی و کاهش دما در سطح استان( در ارتفاعات مه آلود با بارش باران و برف) خواهیم بود.

حسینعلی محمدی شیرکلائی افزود: در ارتفاعات و محورهای کوهستانی کاهش دید، لغزندگی و اختلال در تردد از تبعات فعالیت این سامانه خواهد بود.

او گفت: رانندگان هنگام تردد در جاده‌های استان بویژه در محور‌های کوهستانی و در هنگام شب، ضمن رعایت نکات ایمنی و به همراه داشتن زنجیر چرخ، پوشاک گرم، و وسایل زمستانی با کسب اطلاعات از مسیر (نیرو‌های پلیس راه و راهداری) و با احتیاط کامل رانندگی کنند.

محمدی ادامه داد: در این مدت کوهنوردان و طبیعت گردان از صعود به ارتفاعات و مناطق کوهستانی و تردد و برپایی چادر و اقامت در فضا‌های باز جدا خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: دامداران، دام‌های خود را به دور از فضای باز، حاشیه رودخانه ها، دهانه مسیل ها، نقاط مرتفع و در مناطق امن نگهداری کنند.

او افزود: هم استانی ها نسبت به تنظیم مناسب دمای محیط و مدیریت بهینه مصرف گاز اقدام و توجه لازم مبذول نموده تا با کاهش افت فشار و احتمال قطع گاز مواجه نشوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران تاکید کرد: صاحبان سالن‌های پرورش گل و گیاه و طیور نسبت به آماده سازی سیستم‌های گرمایشی و تنظیم دما اقدامات لازم را به عمل بیاورند.

وی تصریح کرد: نیرو‌های خدماتی و امدادی استان با تمام قوا و تجهیزات آماده خدمات رسانی در صورت وقوع حوادث احتمالی در استان هستند.

نظر شما