شناسهٔ خبر: 64866541 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تاکید استاندار بر تسریع در راه اندازی شهرک ۶ هزار هکتاری پرورش میگو در گمیشان

استاندار بر تسریع در راه اندازی شهرک ۶ هزار هکتاری پرورش میگو در گمیشان تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان دکتر علی محمد زنگانه در نشست ستاد میگوی گلستان که عصر دیروز برگزار شد گفت: برای ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز این شهرک در منطقه ساحلی گمیشان در سفر نخست هیات دولت به این استان (۱۳ اسفندماه سال ۱۴۰۰) ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار تصویب شد.

وی از مسوولان جهادکشاورزی و شیلات گلستان خواست با پیگیری‌های لازم در سطح ملی، موانع اجرای این طرح اشتغالزا و درآمدزا در منطقه محروم گمیشان را برطرف کنند.

او گفت: با بهره‌برداری از این شهرک سه هزار و ۷۰۰ نفر صاحب شغل شده و سالانه نزدیک به ۱۸ هزار تن میگو و ۳۶۰ تن ماهی خاویاری تولید می‌شود.

استاندار گلستان با تاکید بر سرمایه‌گذاری هرچه بیشتر در استفاده از ظرفیت سامانه نوین برای تولید میگو در مجتمع گمیشان گفت:  این اقدام می‌تواند نقش مهمی در افزایش دوره‌های پرورش این آبزی، مدیریت در منابع آب مورد نیاز و افزایش درآمد ارزی برای استان داشته باشد.

مدیرکل شیلات گلستان هم در این جلسه گفت: امسال سه هزار و ۷۰۰ تن میگو تولید شده بود که نسبت به سال قبل از آن ۶۱۷ تن افزایش دارد.

اسماعیل جباری افزود: برای تولید پایدار میگو در گمیشان نیازمند لایروبی مسیر انتقال آب از دریا به کانال آبرسان مجتمع پرورش میگو هستیم.

<div id="video-display-embed-code_10729648"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4136200/10729648?width=600&height=350"></script></div>



 

نظر شما