شناسهٔ خبر: 64842532 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار

بهره مندی حدود ۶ هزار بیمار از خدمات مددکاری در سبزوار

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی: از ابتدای سال جاری تا پایان آذر، حدود ۶ هزار بیمار از حمایت‌ های مدد کاری بیمارستان‌ های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، بهره‌مند شده‌اند.

صاحب‌خبر -
بهره مندی حدود ۶ هزار بیمار از خدمات مددکاری
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت:در ۹ ماه گذشته حدود ۵۱ هزار بیمار در بخش‌های مختلف مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه بستری شدند.
دکتر راستی در مدت مذکور واحد مددکاری بیمارستان‌ها ۸ میلیارد ریال حمایت مالی از ۶ هزار بیمار نیازمند را داشته و علاوه بر آن از محل موسسات خیریه بیمارستانی نیز  یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال مساعدت برای این تعداد بیمار صورت گرفته است.
وی گفت: مددکاران اجتماعی شاغل در مراکز درمانی از طریق راند، تریاژ و ارجاع از طرف کادر درمان یا از سمت سازمان‌های حمایتی، بیماران نیازمند را شناسایی و مداخلات حرفه‌ای را در قالب حمایت‌های روانی اجتماعی و حمایت‌های اقتصادی و ... به بیماران ارائه می‌دهند.
دکتر راستی افزود: علاوه بر حمایت‌های مالی همچنین ۳۲۰۰ مورد ارزیابی روانی اجتماعی، ۳۷۰۰ مورد مشاوره فردی، ۲۲۰۰ مورد مورد ارجاع درون سازمانی و برون سازمانی، ۴۴۰ مورد پیگیری پس از ترخیص و تعداد ۹۰ مورد مداخله در بحران توسط واحد مددکاری بیمارستان‌ها به بیماران ارائه شده است.
 
 

نظر شما