شناسهٔ خبر: 64838745 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اعتکاف؛ فرصتی طلایی برای تفکر و خودسازی

مراسم معنوی اعتکاف در ۲۳ مسجد استان در حال برگزاری است و ۳ هزار کردستانی در این مراسم معتکف هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ،مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: این آیین معنوی در مساجد شهر‌های قروه، بیجار، سنندج، کامیاران، دلبران، سریش آباد، دزج، وینسار، بابارشانی، توپ آغاج، حسن آباد و جعفرآباد در جریان است.
حجت الاسلام برومند رازیانی یادآور شد: در ایام اعتکاف علاوه بر مجالس و مراسم‌های معنوی ویژه ماه رجب و دهه فجر جلسات بصیرت افزایی، آموزش اعتکاف برای نوجوانان انجام می‌شود
وی افزود: اولین مراسم معنوی اعتکاف مادر و کودک به مناسبت ایام‌البیض ماه رجب در استان کردستان از پنجم بهمن ماه آغاز شده و تا هفتم بهمن ماه در حال اجرا است.
نماینده ولی فقیه در کردستان هم در بازدید از مساجد محل برگزاری اعتکاف و دیدار با جمعی از معتکفان سریش آباد افزود: اعتکاف توفیقی است که خداوند در ماه مبارک رجب، در اختیار شما معتکفان قرار داده و باید به بهترین شکل ممکن از این فرصت بهره‌مند شد.
حجت الاسلام پورذهبی ادامه داد: ماه رجب، ماه ویژه خداوند برای شروع برنامه عملی و اخلاقی سیر و سلوک معنوی برای طی مراحل کمال در راستای آماده شدن برای ضیافت الهی است.
به منظور فرهنگ‌سازی سنت حسنه اعتکاف بین مادران و ایجاد فرصت عبادت و تفکر در راستای بازپروری معنوی، طرح «اعتکاف مادرانه مقاومت» برای اولین بار در استان کردستان اجرا شد.

<div id="video-display-embed-code_10724045"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4134773/10724045?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما