شناسهٔ خبر: 64838138 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بارش در ارتفاعات:

برف می‌آید

خبرگزاری صدا و سیما

کارشناس پیش بینی هواشناسی ایلام از ورود یک سامانه بارشی ضعیف با ظرفیت بارش برف و کاهش دمای زیر صفر از عصر امروز، خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ احسان احمدی نژاد، اظهار کرد: این سیستم از عصر امروز وارد استان می‌شود و فعالیت خود را ابتدا در نواحی جنوبی شروع می‌کند و سپس دیگر مناطق را از امشب تحت تاثیر فعالیت‌های جوی خود قرار می‌دهد.
وی، افزود: این سیستم از لحاظ بارشی قوی نیست؛ اما با توجه به هسته سردی که دارد امکان بارش برف در نواحی سردسیر و شمال استان دور از انتظار نخواهد بود.
احمدی نژاد، تشریح کرد: این سیستم بارشی کل استان را در برمی گیرد؛ اما از عصر روز شنبه شدت آن در مناطق شمالی بیشتر خواهد بود و روز یکشنبه نیز از استان خارج می‌شود.
وی ادامه داد: باتوجه به هسته سرد این سیستم، بارش برف در ارتفاعات و کوه‌ها رخ می‌دهد.
به گفته احمدی نژاد، خطر اصابت صاعقه و رعد و برق، مه گرفتگی به ویژه در گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی، لغزندگی جاده‌ها و آب گرفتگی معابر عمومی از پیامد‌های این سامانه است.

<div id="video-display-embed-code_10723879"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4134732/10723879?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما