شناسهٔ خبر: 64838124 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

انقلاب اسلامی به استکبار جهانی «نه» گفت

امام جمعه موقت میبد: انقلاب اسلامی، جبهه‌ای است که به استکبار جهانی «نه» گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، حجت الاسلام محمد اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته میبد با گرامیداشت دوازدهم بهمن ماه سالروز ورود امام خمینی به وطن گفت: امام انفجار نوری را در مقابل مسلح‌ترین رژیم استکباری و طاغوتی یعنی محمدرضا پهلوی به وجود آورد که همه دنیا را مبهوت خود کرد.

وی اتکا به جهان بینی و ایدئولوژی اسلامی را بزرگترین امتیاز انقلاب اسلامی خواند و افزود: در زمانی که جریان‌های لیبرالیسم در غرب و سوسیالیسم در شرق جاذبه داشت، انقلاب اسلامی یک مکتب انسان ساز اسلامی را به ما نشان داد.

امام جمعه موقت میبد ادامه داد: به برکت عنایات الهی و رهبری‌های امام و خون شهیدان و حمایت مردم، این جبهه باز شد تا بتواند برای نخستین بار در دنیا به استکبار نه بگوید. 

اعرافی شعار نه شرقی و نه غربی را بیانگر نفی هرگونه فشار و ظلم و ستم به بشریت توصیف کرد و اظهار داشت: خروج انسان از بردگی غیر خدا، عبودیت خدا، مبارزه بی امان با همه کجی‌ها و انحرافات و ذلالت‌ها و مبتنی بودن انقلاب اسلامی بر اساس تقوا، عدالت، حکفرمایی دین گرایی و خدا محوری از پیام‌های انقلاب اسلامی بود.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه به مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم اشاره کرد و گفت: کمر مردم زیر بار گرانی در حال خرد شدن است و دولت باید تلاش خود را در رفع مشکلات مردم مضاعف کند.

اعرافی سالروز امضای قرارداد ننگین کمپ دیوید بین مصر و نخست وزیر صهیونیسم را یادآور شد و افزود: امضای این قرارداد به علت عدم بصیرت دنیای اسلام در آن زمان، دل ملت‌های مسلمان را به لرزه درآورد و سپس بدبختی‌های زیادی را به وجود آورد.

امام جمعه موقت میبد با بیان اینکه دشمن قبل از عملیات طوفان الاقصی حمله به ایران را در سر می‌پروارند، گفت: جوانان بصیر فلسطینی با عملیات طوفان الاقصی، ابتکار عمل را از دشمن صهیونیستی گرفتند.

نظر شما