شناسهٔ خبر: 64831036 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۶۲ داوطلب دیگر انتخابات مجلس در فارس تایید صلاحیت شدند

شیراز- ایرنا- رئیس ستاد انتخابات استان فارس گفت: صلاحیت ۶۲ داوطلب دیگر انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان فارس از سوی شورای نگهبان تایید شد و شمار مجموع داوطلبان تائید صلاحیت شده در ۱۵ حوزه انتخابیه این استان به ۸۲۳ نفر رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش پنجشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، اسماعیل قزل سفلی افزود: طبق تقویم انتخابات ۱۴۰۲، از ۲۰ دی تا ۱۹ بهمن در بازه اعلام نظر قطعی شورای نگهبان در خصوص داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار داریم.

وی ادامه داد: سهم حوزه های انتخابیه استان فارس از صلاحیت های تایید شده به این شرح است:

حوزه انتخابیه شیراز و زرقان ۱۸ نفر، حوزه انتخابیه سپیدان و بیضا ۶ نفر، حوزه انتخابیه آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان چهار نفر، حوزه انتخابیه نی ریز، استهبان و بختگان یک نفر، حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد پنج نفر، حوزه انتخابیه لامرد و مُهر هفت نفر، حوزه انتخابیه لارستان، خنج، اوز، گراش و جویم سه نفر، حوزه انتخابیه داراب و زرین دشت یک نفر، حوزه انتخابیه رستم و ممسنی ۲ نفر، حوزه انتخابیه کوار، خرامه و سروستان ۲ نفر، حوزه انتخابیه جهرم و خفر یک نفر، حوزه‌ انتخابیه فیروزآباد، فراشبند و قیروکارزین چهار نفر، حوزه انتخابیه اقلید سه نفر و حوزه انتخابیه کازرون و کوه‌چنار پنج نفر.

۶۲ داوطلب دیگر انتخابات مجلس در فارس تایید صلاحیت شدند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس افزود: این دومین نوبت است که پس از اعتراض داوطلبان رد صلاحیت شده به رای هیات های اجرایی و نظارت، شورای نگهبان با بررسی‌های دقیق ومتقن، صلاحیت تعداد دیگری از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی را تایید می کند.

قزل سفلی، ضمن تاکید بر اهمیت مشارکت مردم در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: در ۱۹ بهمن ماه جاری لیست نهایی تایید صلاحیت شدگان توسط شورای نگهبان اعلام می شود و با اعلام نهایی اسامی داوطلبان نمایندگی، انتخابات وارد مرحله جدیدی خواهد شد.

استان فارس دارای ۱۸ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و ۱۵ حوزه انتخابیه است.

تعداد ثبت نام کنندگان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان فارس هزارو ۴۹۵نفر بوده است که ۷۶۱ نفر از گرایش های مختلف سیاسی برای رقابت در انتخابت تائید صلاحیت شدند.

حوزه انتخابیه شیراز و زرقان دارای چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی است و ۱۴حوزه دیگر این استان هرکدام دارای یک نماینده است.

جمعیت استان فارس بر اساس برآورد جمعیتی سال ۱۴۰۰ تعداد پنج میلیون و ۵۴هزار و ۷۰۰ نفر اعلام شده که سه میلیون و ۵۸۴هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند .

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری جمعه ۱۱ اسفند برگزار می‌شود.

نظر شما