شناسهٔ خبر: 64823574 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ضرورت بکارگیری جوانان در مراکز تحقیقاتی

­معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر ضرورت بکارگیری از ظرفیت جوانان و نخبگان در مراکز تحقیقاتی تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

ضرورت استفاده از جوانان در مراکز تحقیقاتی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما  یونس پناهی گفت: در ۱۰ کمیته موسسه نیماد، درصد قابل توجهی از جوانان به کار گرفته شده اند در حالیکه در دوران گذشته تعداد محدودی از افراد و با میانگین سنی بالاتر از ۵۰ سال عضو این کمیته‌ها بود.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به سهم قابل توجه جوانان در بین برگزیدگان بیست و نهمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی، گفت: تلاش این بود که تعداد محدودی از افراد با سنین بالا که هر سال، برگزیده می‌شدند، جای خود را به جوانان بدهند.

یونس پناهی همچنین گفت: حمایت از طرح‌های تحقیقاتی با موضوع‌های بیماری‌های واگیر در سال‌های گذشته با توجه به همه گیری کرونا، افزایش یافته و درصد قابل توجهی از اعتبارات پژوهشی به سمت پیشگیری از بیماری‌های واگیر سوق داده شده است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از کاهش زمان روند ثبت طرح‌های تحقیقاتی تا انعقاد قرارداد در موسسه نیماد از ۱۳ ماه در سال‌های گذشته به ۴ ماه خبر داد و گفت: اگر نخبگان، محققان و دانشمندان، از زمان ثبت طرح پژوهشی در موسسه نیماد، بیشتر از ۴ ماه شود، می‌تواند به ما مراجعه کند.

نظر شما