شناسهٔ خبر: 64821473 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

وزیر خارجه انگلیس به دیدار عباس رفت

مریم مینایی

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و وزیر خارجه انگلیس در جریان دیدار با یکدیگر به بررسی آخرین تحولات اراضی اشغالی فلسطین به ویژه در نوار غزه پرداختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس در مقر ریاستی خود در شهر رام‌الله دیدار کرد.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «وفا»، محمود عباس در جریان این دیدار بر لزوم توقف فوری تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه، کرانه باختری و شهر قدس و همچنین ضرورت تسریع بخشیدن به ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه تاکید کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین فعالسازی مجدد مراکز درمانی و بیمارستان‌ها به منظور ایفای نقش خود در کاهش درد و رنج شهروندان فلسطینی و همچنین توقف تجاوزات نیروهای رژیم اشغالگر و شهرک‌نشینان صهیونیست در کرانه باختری را مورد تاکید قرار داد.

محمود عباس ضمن اعلام مخالفت قاطع خود با کوچاندن فلسطینیان از نوار غزه، کرانه باختری و شهر قدس، تصریح کرد که غزه بخش جدایی‌ناپذیر فلسطین است و قبول یا تعامل با طرح‌های مقامات رژیم اشغالگر در رابطه با جداسازی نوار غزه از کرانه باختری از جمله شهر قدس یا اشغال مجدد آن یا جدا کردن هر بخشی از آن امکان‌پذیر نیست.

وی در جریان این دیدار خاطرنشان کرد مقامات رژیم اشغالگر باید اقدامات سرکوب‌گرایانه و پاکسازی نژادی خود و یا هر اقدامی در راستای نابود کردن راهکار تشکیل دو دولتی و جنایت‌های شهرک‌نشینان صهیونیست و تجاوزات نیروهای اشغالگر را متوقف کنند. 

محمود عباس تاکید کرد که امنیت و صلح از طریق راهکار سیاسی و براساس راهکار تشکیل دو دولتی، قوانین بین‌المللی و طرح صلح عربی برای پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی محقق می‌شود.
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خطاب به وزیر خارجه انگلیس تاکید کرد که به رسمیت شناختن کشور فلسطین و حمایت از تلاش‌های آن برای عضویت کامل در سازمان ملل دو مورد مهم برای اجرای راهکار سیاسی مبتنی‌بر قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی و طرح صلح عربی و توافق کشورهای عربی و بین‌المللی برای برگزاری کنفرانس صلح جهانی جهت اجرای طرح صلح فراگیر است.

وزارت خارجه انگلیس در بیانیه‌ای روز (چهارشنبه) اعلام کرده بود دیوید کامرون، وزیر خارجه این کشور که برای سومین بار در دو ماه گذشته به منطقه می‌آید، به دنبال حمایت از آزادی اسرا و دستیابی به آتش‌بسی دائمی در غزه است.

کامرون پیش از این سفر گفت:‌ هیچکس نمی‌خواهد ببیند که این درگیری یک لحظه بیشتر از حد لازم ادامه می‌یابد. اکنون یک وقفه فوری برای دریافت کمک و خروج اسرا ضروری است. وضعیت ناامیدکننده است.

وی افزود: در روزهای آتی در خاورمیانه هستم و با شرکای خود برای کمک به ایجاد طرحی برای حرکت از آن وقفه به یک آتش‌بس پایدار و دائمی بدون بازگشت به درگیری‌ها کار می‌کنم.

وزیر خارجه انگلیس در ادامه مدعی شد: چنین طرحی مستلزم آن است که حماس با آزادی همه اسرا موافقت کند، حماس دیگر حملات موشکی از غزه به «اسرائیل» نداشته باشد و توافق برای تشکیلات خودگردان فلسطین برای بازگشت به غزه در ازای حاکمیت را بپذیرد  تا ارائه خدمات و به طور فزاینده‌ای امنیت ایجاد شود.

انتهای پیام

نظر شما