شناسهٔ خبر: 64820725 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

نشست صمیمی جمعی از نخبگان علمی با وزیر بهداشت برگزار شد

نشست صمیمی جمعی از نخبگان حوزه علوم پزشکی با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از معاونان و مدیران ارشد وزارت بهداشت برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در این نشست که در سالن اجتماعات شهید سردار حاج قاسم سلیمانی وزارت بهداشت و با حضور حدود ۱۰۰ تن از نخبگان علوم پزشکی برگزار شد، ۲۰ نفر از آن‌ها به بیان پرسش ها، نظرها، پیشنهادها و راهکارهای خود برای ارتقای نظام سلامت پرداختند. 

در این نشست همچنین پورحسینی، مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل حوزه وزارتی،  باقری فرد، معاون آموزشی، شیراوژن، معاون فرهنگی و دانشجویی، پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و محمدی، رییس سازمان غذا و دارو به سوال‌های نخبگان در حوزه‌های مرتبط پاسخ دادند. 

مهمترین نظرها و پیشنهادهای نخبگان در این نشست شامل لزوم تسریع در تصویب طرح‌های تحقیقاتی موسسه نیماد، متناسب نبودن اعتبارات پژوهشی، ضرورت استفاده از نخبگان در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی، لزوم حمایت از تحقیقات پیشگیرانه، تقویت ارائه تسهیلات به نخبگان، ضرورت بازنگری در خصوص افزایش ظرفیت پزشکی باتوجه به کافی نبودن زیرساخت‌های آموزشی و درمانی در کشور، تقویت خدمات دوراپزشکی، ارتقای سواد سلامت، ترویج سبک زندگی سالم و همچنین تقویت مشارکت دانشجویان و دانشگاه‌ها با صنعت بود. 

این نشست به همت بنیاد ملی نخبگان و معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و با حضور سه‌ ساعته وزیر، معاونان و مدیران ارشد وزارت بهداشت برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما