شناسهٔ خبر: 64814109 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کشتیرانی:

چابهار، قطب ترانزیت دریایی منطقه شده است

نماینده گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در بندر چابهار گفت: اجرای طرح‌های توسعه‌ای برای تبدیل بندر شهید بهشتی چابهار به مرکز ترانشیپ (ترانزیت دریایی) کالا‌های کانتینری به سه بندر اصلی کشور در حال تکمیل است. 

صاحب‌خبر -

چابهار، قطب ترانزیت دریایی منطقه شده است
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، برای راه‌اندازی و تداوم خط مستقیم کشتیرانی به بندر چابهار، تمام مجموعه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بسیج شده اند و در حال حاضر بندر شهید بهشتی چابهار به مرکز ترانشیپ کالا‌های کانتینری گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به سه بندر امام، عسلویه و بوشهر است. 
وی خاطرنشان کرد: گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران همچنین مجموعه لجستیک را در چابهار راه‌اندازی کرده که تمامی فعالیت‌های ترمینال داری، تخلیه و بارگیری کانتینر را انجام می‌دهد.
به گفته این مدیر کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، عمده کانتینر‌های تخلیه شده در بندر شهید بهشتی چابهار از مبداء بنادر چین و هند و با استفاده از خطوط مستقیم کشتیرانی هستند که از سوی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به صورت منظم راه اندازی شده اند. 
وی افزود: در عین حال کالا‌های صادراتی به مقصد چین و هند نیز به صورت مستقیم بر روی کشتی‌های یاد شده بارگیری می‌شود که منجر به کاهش چشمگیر زمان حمل یا ترانزیت تایم برای صاحبان کالا شده است. 
نماینده گروه کشتیرانی در بندر چابهار افزود: محصولاتی مانند سیب و خرما با کانتینر‌های یخچالی به هند صادر و از هند موز در مدت دو روز و با استفاده از کانتینر‌های یخچالی به بندر چابهار وارد می‌شود، ضمن اینکه علاوه بر تخلیه و بارگیری کالا‌های کانتینری، ترانزیت و صادرات کالا‌های فله خشک نیز از طریق بندر چابهار در دستور کار قرار دارد. 
این مقام مسئول در گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تسهیلاتی که سازمان بنادر و دریانوردی برای صاحبان کالا برای استفاده از بندر چابهار در نظر گرفته است، تصریح کرد: این سازمان برای کالا‌های ترانزیتی بندر چابهار ۵۰ درصد تخفیف در هزینه خدمات قائل شده است که قابل توجه است.

نظر شما