شناسهٔ خبر: 64814053 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری جلسه پیگیری جرائم و تخلفات انتخاباتی در هرمزگان

سومین جلسه پیگیری جرائم و تخلفات انتخاباتی با حضور ۱۰۴ نامزد تائید صلاحیت شده مجلس شورای اسلامی در دادگستری هرمزگان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس؛ رئیس هیئت نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان در هرمزگان گفت: رسیدگی به اعتراض نامزد‌های رد صلاحیت شده تا بیستم بهمن ادامه دارد و احتمال افزایش شمار تائید صلاحیت شدگان مجلس وجود دارد.
صادقی با بیان اینکه در صورت تخلف نامزد‌ها در مرحله نخست به آنان تذکر داده می‌شود افزود: تا کنون هیچ تخلفی از نامزد‌ها که در پرونده آنان تائیری بگذارد، اعلام نشده است.
رئیس هیئت نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان در هرمزگان گفت: تبلیغات پیش از موعد در فضای مجازی و حقیقی تفاوتی ندارد و ممنوع است.
صادقی افزود: جلساتی که نامزد‌ها پیش از موعد تبلیغات برگزار می‌کنند در مرحله نخست به آنان تذکر داده می‌شود و در صورت بی توجهی در پرونده افراد درج و پرونده قضایی تشکیل می‌شود.
رئیس هیئت نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان در هرمزگان در خصوص شرایط تبلیغات افزود: کاندید‌ها برای تبلیغات می‌توانند بنر‌هایی با ابعاد هفتاد در ۱۰۰ سانتی متر در مکان‌های مشخصی که از سوی شهرداری اعلام شده است، نصب کنند.

بیشتر بخوانید؛ عدالت گستری و هویت محوری دو راهبرد رسانه ملی

صادقی افزود: نامزد‌ها همچنین می‌توانند در کانال‌های راه اندازی شده از سوی صدا و سیما در زمان مقرر، در سه حوزه انتخابیه برنامه‌های خود را اعلام کنند.
وی همه نامزد‌ها را به رعایت قانون دعوت کرد و گفت: التزام به قانون اساسی یکی از مهمترین موضوعاتی است که در بررسی صلاحیت افراد مورد نظر است و بعد از تائید صلاحیت هم باید به قانون احترام گذاشته شود.
رئیس هیئت نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان در هرمزگان گفت: در صورت تخلف نامزد‌ها به عدم تائید صلاحیت آنان منجر می‌شود.
صادقی افزود: امروز نتیجه بررسی صلاحیت نامزد‌های خبرگان رهبری هم اعلام می‌شود.
وی گفت: ۱۳ تن از هرمزگان برای این دوره از انتخابات مجلس خبرگان رهبری نام نویسی کرده اند که بیشترین شمار نماینده برای یک کرسی در کشور است.
رئیس ستاد انتخابات هرمزگان نیز گفت: از سوم تا نهم اسفند ماه نامزد‌ها می‌توانند برای انتخابات تبلیغات کنند.
کامرانی از کاندیدا‌ها خواست طبق قانون عمل کرده و تبلیغاتشان بر خلاف شرع و قانون انتخابات نباشد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری هرمزگان هم گفت: صیانت محوری، جلوگیری از تخریب چهره نامزدها، حضور حداکثری و برگزاری انتخاب اصلح و سالم همراه با امنیت کامل از جمله اهداف دادگستری در انتخابات است.
حجت الاسلام مختار صادقی افزود: دادگستری از جنبه نظارتی عملکرد نامزد‌ها را قبل، حین و بعد از انتخابات رصد می‌کند.

<div id="video-display-embed-code_10721509"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4133262/10721509?width=600&height=450"></script></div>

نظر شما