شناسهٔ خبر: 64810641 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

امکان ایجاد گذر گردشگری اقوام ایرانی در تهران

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر بر وجود ظرفیت بالقوه برای ایجاد گذر گردشگری اقوام ایرانی در تهران با انجام اقدامات مشترک میان این شرکت و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، نشست مشترک سعید بیگی، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران با مریم جلالی، معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با موضوع تعامل و‌ بهره‌گیری از ظرفیت‌های مشترک‌ برگزار شد. 

سعید بیگی در این نشست با اشاره به وجود ظرفیت‌های مشترک بین وزارت میراث فرهنگی و شرکت ساماندهی اظهار داشت: فضاهایی در گذرهای گردشگری یا بازارهای ثابت و موقت می‌تواند با هدف حمایت از صنایع دستی، حمایت از هنرمندان و حذف واسطه‌گری در این حوزه در اختیار تولید‌کنندگان صنایع دستی قرار بگیرد. 

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران درباره اهمیت تعامل و توجه به ظرفیت‌های کارآمد هر دو دستگاه گفت: مشاوره از شرکت‌های مادر تخصصی میراث فرهنگی و صنایع دستی می‌تواند به ما کمک کند تا در تکمیل طرح‌های توسعه‌ای خود از جمله ساخت بازار‌ها یا گذرهای گردشگری از نما‌های ایرانی - اسلامی برای جذب گردشگران بهره ببریم.

وی افزود: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ظرفیت‌ها و امکاناتی دارد که با همراهی ما در خصوص جذب سرمایه‌گذار و استفاده از ظرفیت‌های قانونی می‌تواند به شکل بهتری در قالب بازارها یا گذرهای گردشگری ظهور و بروز کند.

براساس اعلام روابط‌عمومی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران، بیگی در پایان تصریح کرد: طرح ابتدایی راه‌اندازی گذر گردشگری اقوام ایرانی یکی از این طرح‌های بالقوه است که با مشارکت وزارت میراث فرهنگی و شرکت ساماندهی قابل اجراست تا در یک گذر گردشگری با نمایش نمادهای استان‌ها و اقوام، سوغات و صنایع دستی آن استان‌ها به فروش برسد.

انتهای پیام/

نظر شما