شناسهٔ خبر: 64791434 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مراکز مددکاری پلیس در مازندران

معاون فرهنگی واجتماعی فرماندهی انتظامی استان، گفت: یکی از اهداف اصلی ایجاد مراکز مددکاری و مشاوره پلیس در کلانتری‌ها گسترش سلامت روانی وپیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه است.

صاحب‌خبر -

سرهنگ" سید جعفر ساداتی " با تبریک فرارسیدن سالروز میلاد با سعادت حضرت علی (ع) روز پدر، مردو روز مددکار از تلاش موثر بخش‌های مشاوره و مددکاری یگان‌های انتظامی استان مازندران قدردانی کرد.

وی اظهار داشت: معاونت فرهنگی و اجتماعی استان با راه اندازی دوایر مشاوره و مددکاری در کلانتری‌ها و مرکز مشاوره " آرامش " در مرکز استان برای عموم مردم، بستر و زمینه دریافت مشاوره در جهت پیشگیری از جرایم و ناهنجاری‌های اجتماعی را مهیا کرده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس مازندران با اشاره به اینکه استقرار دوایر مشاوره و مددکاری اجتماعی در کلانتری‌ها یکی از راهبرد‌های ویژه پلیس برای پشگیری و کاهش بزه و آسیب‌های اجتماعی در جامعه است اظهار داشت: پلیس با تقویت واحد‌های اجتماعی خود می‌تواند با ایفای نقش میانجیگری موجب کاهش ورود پرونده‌های قضائی به دادگستری‌ها شود.

سرهنگ ساداتی، تصریح کرد: فراجا با اتخاذ رویکرد جامعه محوری بنیادی معتقد است که مسائل و پرونده‌های اجتماعی بایستی با راهبرد‌ها و راهکار‌های اجتماعی به صورت علمی بررسی، پویش، پایش و علت یابی شده و پس از شناخت علل ایجاد به حل و فصل آنها از طریق مداخلات حرفه‌ای پرداخت و این پروسه و فرایند امروزه در حوزه مشاوره و مددکاری اجتماعی به عنوان یکی از گسترده‌ترین اهداف در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد:حفظ و افزایش سرمایه اجتماعی پلیس، کاهش بار انتظامی در کلانتری‌ها به ویژه پرونده‌های مربوط به اختلافات خانودگی از مهمترین اقدامات دوایر مددکاری در کلانتری‌ها می‌باشد.

ساداتی از فعالیت ۴۲ مددکار مرد و زن در ۴۱ کلانتری سطح شهرستان‌های استان و مرکز مشاوره آرامش در شهرستان ساری خبر داد و گفت: با تلاش این عزیزان بیش از ۲۸ هزار پرونده در کلانتری‌ها تشکیل و مورد بررسی قرار گرفت که در نتیجه منجر به سازش و مصالحه ۷۰ درصدی این پرونده‌ها شد.

وی افزود: همچنین با مراجعه بیش از ۳ هزار نفر به مرکز مشاوره آرامش، خدمات مشاوره‌ای در زمینه‌های حل دعاوی خانوادگی، ملکی، حقوقی و روانشناختی به مراجعه کنندگان ارائه شد. داشته اند که این اقدامات در کنار اقدامات پیشگیرانه دیگر شامل اقدامات فرهنگی و مشارکتی و انجام خدمات مشاوره فعال بر شایستگی این کارکنان افزوده است.

معاون اجتماعی در پایان خطاب به مشاوران و مددکاران اجتماعی گفت: مردمداری و تکریم ارباب رجوع یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید مشاوران انتظامی استان به آن توجه ویژه داشته و همواره باید خدمت بی منت به مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند.

نظر شما