شناسهٔ خبر: 64783497 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش:

تعامل خانواده و مدرسه به سطح مشارکت مالی والدین کاهش یافته است

رییس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش نهاد "خانواده" را کنشگر اصلی در کنار نهادهای همجوار مدرسه عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، "علی محبی" رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در نخستین همایش بین المللی تعالی تعاملات خانواده و مدرسه، چالش ها، الگوها و راهبردها بیان کرد: دو نهاد خانواده و مدرسه، متولی تعلیم و تربیت هستند. همنوایی تعامل و هم افزایی بین مدرسه و خانواده اگر اتفاق بیفتد اهداف تعلیم و تربیت محقق می شود.

محبی ادامه داد: خانواده در مبانی دینی و اسناد تحولی جایگاه ویژه ای دارد. خانواده به عنوان کنشگر اصلی در کنار متولیان و مربیان و سایر نهادهای همجوار مدرسه است. یکی از ملاک های عملکرد مدرسه میزان تعامل مدرسه و خانواده خواهد بود.

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش اظهار کرد: با سه هدف توصیف وضعیت موجود و آسیب شناسی آن و ترسیم وضعیت مطلوب، تعاملات بین خانواده و مدارس دنبال می‌شود. تدوین برنامه ها برای رسیدن از وضعیت موجود به مطلوب از اهداف این همایش است.

محبی با بیان اینکه کمیته علمی و شورای سیاستگذاری شکل گرفته و همایش برای تحقق ۳ هدفی که تعیین شد، در ۸ محور و در ۴۲ زیرمحور اجرا شد، گفت: استقبال کم نظیری از همایش صورت گرفته و ۳۰۰ هزار نفر ازسامانه و سایت همایش بازدید کردند. همچنین بیش از ۲۶۰ مقاله علمی از کشورها و قاره های مختلف به همایش ارائه شده است.

رییس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش اضافه کرد: وضعیت موجود به این صورت است که تعامل خانواده و مدرسه به سطح مشارکت مالی والدین و مدرسه کاهش یافته است. باید حمایت عاطفی و مالی از فرزندان، مشارکت خانواده ها در اجرای ارزیابی دروس، سیاستگذاری و برنامه ریزی و در آخر بعد یادگیرندی خانواده ها در دستور کار قرار بگیرد.

محبی در آخر عنوان کرد: لازم است خانواده برای ایفای نقش یادگیرندگی آماده شوند.

انتهای پیام/

نظر شما