شناسهٔ خبر: 64778067 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بارش فراوان باران و جاری شدن سیل در جنوب کالیفرنیا

بارش باران در جنوب ایالت کالیفرنیا در آمریکا سبب جاری شدن سیل و آسیب به زیر ساخت‌ها و خانه‌ها و خودرو‌ها شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس, در پی باران سیل آسا که روز دوشنبه بخش بزرگی از ایالات متحده را درنوردید، سیل خیابان‌ها و خانه‌ها در سن دیگو را زیر آب گرفت.

<div id="video-display-embed-code_10711320"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4131342/10711320?width=600&height=300"></script></div>

باران فراوان ناشی از وزش طوفان‌های آخر هفته در کالیفرنیا باعث آبگرفتگی خیابان‌ها و بزرگراه‌ها و ریشه کن شدن درختان شد. هشدار سیل برای بخش‌هایی از منطقه خلیج سانفرانسیسکو و سواحل شهرستان سن دیگو و کوه‌ها و بیابان‌های شرقی صادر شد.

اداره هواشناسی آمریکا درباره این موضوع هشدار صادر کرد.

شبکه تلویزیونی «کی اف ام بی» KFMB-TV گزارش داد که آب تا حدود یک متر بخش‌هایی از محله‌های «ماونتن ویو» (Mountain View) و «ساوث کرست» (Southcrest) در سن دیگو و منطقه بین ایالتی بالا آمده است.

نشریه «سن دیگو تریبیون» (San Diego Union-Tribune) گزارش داد که ظرف سه ساعت، ۳ اینچ (۷.۶ سانتی متر) باران در شهر «ملی» و ۲ اینچ (۵ سانتی متر) در فرودگاه بین المللی سن دیگو بارید.

«ستوان زی سانچز»، کلانتر شهرستان سن دیگو، گفت که معاونان به ساکنانی که خانه هایشان در محله‌های «دره اسپرینگ» و «کاسا دی اورو» دچار سیل شده بود، کمک کردند.

سانچز گفت: «سیل در آنجا بسیار گسترده است». او گفت که وسایل نقلیه در جاده‌های سیل زده گیر افتاده اند و اداره به نجات سریع آب در نزدیکی منطقه «سنتی» (Santee) کمک کرد. هیچ تلفاتی گزارش نشده است.

اداره هواشناسی ملی اعلام کرد که رودخانه سن دیگو در حال طغیان است و هشدار داد که گذشتن از جاده‌ها (ی این منطقه) ناامن خواهد بود.

نظر شما