شناسهٔ خبر: 64777175 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت آبفای استان زنجان:

سالانه ۲۷ میلیون مترمکعب پساب فاضلاب در زنجان تولید می‌شود

فاطمه آزادی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: با بهره‌برداری از فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان، ظرفیت تولید پساب در این تصفیه خانه به سالانه ۲۷ میلیون متر مکعب افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

علی‌محمد نادرخانی دیروز (۲ بهمن‌ماه) در جمع خبرنگاران، با بیان این مطلب که پساب فاضلاب منبع دائمی تامین آب برای صنایع و برخی مصارف کشاورزی است گفت: پساب تولیدی در تصفیه خانه فاضلاب زنجان در اختیار بخش صنعت قرار می گیرد.

وی افزود: در حال حاضر سالانه ۴.۵ میلیون مترمکعب پساب به کارخانه راشا کاسپین واگذار می‌شود و از سال آینده نیز سه شهرک صنعتی در زنجان از پساب فاضلاب برخوردار می‌شوند.

نادرخانی ادامه داد: برای بهره‌برداری از فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان اعتباری بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان با مشارکت بخش خصوصی هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آبفا استان زنجان یادآور شد: تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان در مجموع با اعتباری بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد توامن و با سیستم SBR و لجن فعال فعالیت می‌کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: هم اکنون جمعیتی افزون بر ۵۴۲ هزار نفر در شهر زنجان ساکن هستند که از این میزان جمعیت، ۶۰ درصد آن از خدمات فاضلاب شهری برخوردار هستند.

انتهای پیام

نظر شما