شناسهٔ خبر: 64775671 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

تجاوز نظامی دوباره آمریکا و هم‌پیمانان آن به برخی مناطق یمن

صاحب‌خبر -

شفقنا- منابع مختلف از تجاوز نظامی دوباره آمریکا، بریتانیا و هم پیمانان آنها به پایتخت یمن و برخی دیگر از استان های این کشور خبر می دهند.

به گزارش شفقنا، خبرگزاری رسمی یمن (سبأ) بامداد امروز (سه شنبه) در خبری کوتاه و فوری در پایگاه اینترنتی خود، اعلام کرد که صنعا، پایتخت و شمار دیگری از استان های این کشور هدف حملات هوایی آمریکا و بریتانیا قرار گرفتند.

در همین حال، خبرنگار شبکه تلویزیونی «المسیره» یمن در پایتخت این کشور نیز گزارش داد که حملات هوایی آمریکا و بریتانیا پایگاه «الدیلمی» در شمال صنعا و شهرستان های «بنی الحارث» در شمال و «السبعین» در جنوب این استان را هدف قرار دادند.

بنا بر این گزارش، به منطقه «صرف» در شهرستان بنی الحارث دو حمله هوایی و به مناطق دیگر این شهرستان نیز سه حمله هوایی انجام شده در حالی که اردوگاه «الحفا» در شهرستان السبعین نیز هدف چهار حمله هوایی قرار گرفته است.

خبرنگار المسیره در استان تعز در جنوب غرب یمن نیز از دو حمله هوایی آمریکا و بریتانیا به مناطق «البرح» و «الجند» در شهرتان های «مقبنه» و «التعزیه» در این استان ساحلی خبر می دهد.

خبرنگار این شبکه در استان البیضاء در مرکز یمن نیز در این باره گزارش داد که هواپیماهای آمریکا و بریتانیا شهرستان «رداع» در این استان را هدف حمله قرار دادند.

در همین رابطه نیز، خبرنگار خبرگزاری «آناتولی» ترکیه (AA) در یمن نیز از ساکنان محلی نقل کرد که همزمان با پرواز هواپیماها بر فراز صنعا، انفجارهای شدیدی مناطق شمالی آن را به لرزه درآورده است.

خبرنگار شبکه خبری «آر تی عربی» روسیه در یمن نیز از وقوع انفجارهایی در صنعا در نتیجه حملات هوایی همزمان با پرواز هواپیماهای جنگی بر فراز آن خبر داده و اعلام کرد که اماکن دیگری در تعز، البیضاء و همچنین استان ساحلی حجه در شمال غرب این کشور هدف قرار گرفتند.

این خبرنگار همچنین تاکید کرد که حملات امشب به صنعا، شدیدترین حملات به این شهر از زمان آغاز حملات هوایی آمریکا و بریتانیا به یمن در دو هفته پیش به شمار می آید.

شبکه خبری «الجزیره» قطر نیز در پایگاه اینترنتی خود در این باره نوشت که آمریکا، بریتانیا، استرالیا، کانادا، هلند و بحرین با صدور بیانیه مشترکی، اعلام کردند که حملات دیگری علیه هشت سایت متعلق به جنبش حوثی «انصارالله» یمن انجام دادند.

کشورهای مذکور که ائتلاف نظامی علیه یمن را تشکیل می دهند، در ادامه بیانیه خود همچنین مدعی شدند که حملات امشب یک انبار زیرزمینی انصارالله و سایت های موشکی و مرتبط با کنترل هوایی متعلق به این جنبش را هدف قرار داده است.

وزارت دفاع بریتانیا نیز در همین رابطه تاکید کرد که هواپیماهای جنگی این کشور در حملات امشب، از بمب های هدایت شونده «پیووی 4» برای هدف قرار دادن دو سایت نظامی انصارالله یمن در نزدیکی شهر صنعا استفاده کردند.

«گرانت شاپس»، وزیر دفاع بریتانیا نیز به نوبه خود ادعا کرد: این بمباران هوایی، ضربه دیگری به ذخایر محدود حوثی های یمن و توانایی آنها برای تهدید تجارت جهانی وارد خواهد کرد.

یک مقام آمریکایی نیز در گفت و گو با الجزیره در این باره عنوان کرد: نیروهای آمریکایی از موشک های دوربرد «تاماهاک» و بمباران هوایی برای هدف قرار دادن سایت های حوثی های یمن استفاده کردند.

شایان ذکر است که نیروهای انصارالله یمن در همبستگی با فلسطینان ساکن نوار غزه که از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی (۱۵ مهر ۱۴۰۲) در معرض حملات مرگبار و ویرانگر رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا قرار دارند، کشتی های باری تحت مالکیت یا مدیریت شرکت های این رژیم و همچنین کشتی های حامل کالا از مبدا سرزمین های اشغالی یا به مقصد آن را در دریای سرخ با موشک و پهپاد هدف قرار می دهند.

این در حالی است که تنش در دریای سرخ به کاهش تردد کشتی از طریق تنگه «باب المندب» و کانال «سوئز» انجامیده و با حمله دو هفته پیش نیروهای انصارالله به یک کشتی آمریکایی نیز وارد مرحله تشدید قابل توجهی شده که به دنبال آن نیز، کاخ سفید علام کرد که نیروهای مسلح آمریکا و بریتانیا حملات مشترکی به مناطق تحت کنترل این جنبش انجام دادند.

خبر اصلی را در سبأ و المسیره ببینید

نظر شما