شناسهٔ خبر: 64775151 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مراسم وداع با پیکر مطهر شهید «صادق امیدزاده» در کرمانشاه برگزار شد

کرمانشاه- ایرنا- مراسم وداع با پیکر شهید راه قدس سردار «صادق امیدزاده» دوشنبه شب با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه و اقشار مختلف مردم در مسجدالنبی این شهر برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم مردم شهیدپرور و عزادار کرمانشاه برای آخرین بار با پیکر مطهر شهید صادق امیدزاده وداع کرده و بر ادامه راه این شهید والامقام تاکید کردند.

در حمله هوایی روز شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ جنگنده‌های رژیم متجاوز و غاصب صهیونیستی، تعدادی از نیروهای سوری و پنج تن از مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران شامل «حجت الله امیدوار، علی آقازاده، حسین محمدی، سعید کریمی و محمد امین صمدی» به شهادت رسیدند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در این مراسم گفت: شهید امیدوار جزء کسانی است که در زمین ناشناخته بود و هنوز هم ناشناخته است اما اهل آسمان او را خوب می‌شناسند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «حبیب‌الله غفوری» افزود: سال‌ها پس از شهادت حاج قاسم سال‌های دشواری بود و یارانش از جمله شهید امیدزاده لحظه شماری می‌کردند برای اینکه به ملاقات محبوب دل خود برسند.
وی اظهار کرد: راجع به مقام شهید و شهادت غیر از خدای متعال و معصومین کسی نمی‌تواند حق مطلب را ادا کند چون انسان معمولی نیز قادر نیست به آن حقیقت دست پیدا کند تا آن را تبیین کند ولی خداوند جایگاه شهید و شهادت را بخوبی در آیات شریفه متعددی تبیین فرموده است.
امام جمعه کرمانشاه گفت: مقامی که شهید به آن می‌رسد مقام قرب است که درجاتی دارد. که مقام فنا بالاترین آن است که انسان می‌تواند به مقام قرب برسد. این همان لحظه شهادت است.
حجت الاسلام غفوری افزود: ما با شهیدان عهد می‌بندیم که میراث گرانبهای آنها را را عزیز بدانیم و تا آزادسازی قدس لحظه‌ای از پا ننشینیم.
به گزارش خبرنگار ایرنا، شهید امیدزاده هجدهمین شهید مدافع حرم استان کرمانشاه است.
قرار است فردا (سه‌شنبه) پیکر مطهر این شهید والامقام با حضور مسوولان و اقشار مختلف مردم کرمانشاه از مقابل مسجد جامع این شهر تشییع و خاکسپاری شود.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در هشت سال دفاع مقدس به صورت مستقیم درگیر جنگ با رژیم بعثی عراق بود.

مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و هزار و ۷۵۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر پایداری مردم این دیار است.

نظر شما