شناسهٔ خبر: 64773802 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

قانون اتحادیه اروپا متا را مجبور به تغییری دیگر کرد

اقتصاد ایران: کاربران اتحادیه اروپا تحت قانون بازارهای دیجیتال می‌توانند اشتراک گذاری اطلاعات بین اینستاگرام، فیسبوک و مسنجر فیسبوک را قطع کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از ورج، متا به کاربران اتحادیه اروپا اجازه داد تا اشتراک گذاری اطلاعات بین پلتفرم های اینستاگرام، فیسبوک و مسنجر آن را قطع کنند.

کاربران تحت این تغییرات، همچنین می‌توانند اکانت‌های مارکت پلیس فیسبوک و فیسبوک گیمینگ خود را جدا کنند، اگرچه متا می‌گوید در برخی موارد این جداسازی برخی ویژگی‌ها را برای آنها محدود می‌کند.

این شرکت اعلام کرده است که کاربران اتحادیه اروپا می توانند با اجرایی شدن قانون جدید بازارهای دیجیتال (DMA) اتحادیه اروپا در ماه مارس(اسفند-فروردین) حساب های اینستاگرام و فیسبوک خود و همچنین سایر خدمات متا را لغو پیوند کنند. این تغییرات در اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس اعمال خواهد شد و اعلان‌هایی که کاربران را از این تغییر مطلع می‌کند در هفته‌های آینده منتشر می‌شوند.

این تغییرات به این معنی است که کاربران اتحادیه اروپا می توانند از بسیاری از خدمات متا استفاده کنند بدون اینکه اطلاعاتشان بین آنها به اشتراک گذاشته شود. برای مثال، افراد می‌توانند از مسنجر فیس‌بوک به‌عنوان یک سرویس مستقل بدون حساب فیس‌بوک استفاده کنند و اگر قبلاً حساب‌های فیسبوک و اینستاگرام خود را پیوند داده باشند، می‌توانند آن‌ها را لغو پیوند کنند.

کاربران مارکت پلیس فیسبوک و فیسبوک گیمینگ نیز می‌توانند از این سرویس‌ها استفاده کنند اما متا می‌گوید در هر دو مورد منجر به کاهش عملکرد می‌شود. برای مثال، اگر از مارکت پلیس بدون استفاده از اطلاعات فیسبوک خود استفاده می کنید، باید با خریداران و فروشندگان از طریق ایمیل به جای مسنجر فیسبوک ارتباط برقرار کنید. کاربران بازی های فیسبوک در صورتی که پیوند اطلاعات فیس بوک خود را قطع کنند به بازی های تک نفره محدود می شوند.

این خبر از متا به دنبال اعلامیه مشابهی از گوگل است که در اوایل ماه جاری اعلام کرد که به کاربران اجازه می دهد اشتراک گذاری داده ها را بین سرویس هایی مانند جستجو، یوتیوب، نقشه های گوگل و کروم متوقف کنند. در هر دو مورد، تغییرات نتیجه قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا است که به طور کامل از 6 مارس (16 اسفند) اعمال می شود.

اطلاعیه امروز پس از آن منتشر شد که متا همچنین در اوایل دسامبر(آذر) اعلام کرد که دیگر به کاربران اینستاگرام و فیسبوک اجازه ارسال پیام مستقیم (دایرکت) از یک پلتفرم به دیگری را نخواهد داد.

قانون بازارهای دیجیتال علاوه بر تنظیم نحوه به اشتراک گذاری داده ها بین سرویس ها شامل طیف گسترده ای از قوانین است که برای بهبود رقابت طراحی شده است.

تغییرات عمده دیگری که در نتیجه این قانون در اتحادیه اروپا اتفاق میفتد شامل ایجاد همکاری بیشتر بین پلتفرم های بزرگ با سرویس های کوچکتر است و اپل مجبور می شود آی او اس را برای بارگذاری جانبی باز کند.

از طرف دیگر شرکت های دربان فناوری(بزرگ) تا اسفند فرصت دارند از مجموعه کامل تعهدات وضع شده توسط اتحادیه اروپا پیروی کنند، به این معنی که قابلیت تعاملی در برنامه های پیام رسان آنها فعال شود. قابلیت تعاملی یعنی اینکه کاربران سیگنال، تلگرام یا اسنپ چت بتوانند بدون نیاز به ایجاد حساب برای کاربران واتس‌اپ یا فیسبوک مسنجر پیام ارسال کنند. 

علاوه بر این کمیسیون اروپا نیز به دنبال اطلاعاتی در مورد نحوه محافظت متا از کودکان در برابر محتوای غیرقانونی و مضر است. بررسی‌های نظارتی در مورد این شرکت پس از شهادت یکی از کارمندان سابق متا در سنای آمریکا که گفته بود این شرکت از آزار و اذیت و سایر آسیب‌هایی که نوجوانان روی پلتفرم‌هایش با آن‌ها روبه‌رو می‌شوند آگاه بوده، اما نتوانسته علیه آنها اقدام کند، افزایش یافته است.

پایان پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما