شناسهٔ خبر: 64772369 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بازداشت سه کلاهبردار در پرونده فروش غیرقانونی زمین‌های دولتی بم

سه کلاهبردار در پرونده فروش غیرقانونی زمین‌های دولتی بم بازداشت وسازه‌های غیرمجاز در زمین‌های دولتی تخریب شدند.

صاحب‌خبر -

 

 
 به گزارش  خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان،  رییس دادگستری  بم درباره رفع تصرف زمین های دولتی شهرک امام خمینی (ره) افزود: تخریب تصرفات در زمین های دولتی طبق حکم کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری و در راستای طرح ساماندهی این شهرک انجام شده  و اجرای این حکم موجب رفع مشکلات مردم و جلوگیری از گسترش حاشیه‌نشینی می شود.

 اعظمی ساردو ادامه داد: امکان واگذاری قانونی زمین‌ها به افراد زیان‌دیده از طریق طرح دعوی حقوقی و شکایت کیفری علیه فرد فروشنده اراضی دولتی شهرک امام خمینی (ره) فراهم شده  و زمین های دولتی شهرک امام خمینی (ره) از طریق فردی کلاهبردار و به صورت غیرقانونی به غیر فروخته شده و در جلسات شورای پیشگیری از وقوع جرم نیز بارها غیرقانونی بودن این واگذاری‌ها مطرح و پرونده قضایی در این رابطه تشکیل شده است.

این مقام قضایی تصریح‌ کرد: افراد زیان‌دیده که این زمین ها را خریداری کرده اند، می توانند با طرح دادخواست حقوقی و شکایت کیفری، خواهان ابطال اسناد و دریافت قیمت بروز ملک از فرد فروشنده شوند.

وی افزود: علاوه بر تصرف زمین های دولتی، ساخت و سازهای صورت گرفته غیرمجاز است و بر اساس اصول مقاوم سازی توسط شهرداری‌ها انجام نشده لذا بر همین اساس نگرانی‌هایی از نظر نزدیکی به گسل دارند.

 دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بم نیز گفت: در پرونده فروش غیرقانونی زمین های دولتی شهرک امام خمینی بم تا کنون سه فرد کلاهبردار با قرار بازداشت موقت به زندان معرفی شده اند و برای افراد دیگری نیز قاضی پرونده دستور جلب صادر کرده است.

بهنام جعفری زاده افزود: پرونده ای با همین موضوع در دادستانی باز است و سه نفر از متهمان این پرونده نیز زندان هستند.

 دادستان بم افزود: اجرای حکم کمیسیون ماده ۱۰۰ موجب شد تا افراد متصرف طرح شکایت کنند و با شکایت افراد از شخص خریدار پرونده کیفری را رسیدگی می کنیم و زمین‌ها به افراد واجد شرایط واگذار شود.

وی با اشاره به بزرگنمایی موضوع تخریب از سوی برخی افراد ادامه داد: در اجرای حکم رفع تصرف و تخریب، خانه ای تخریب نشده و تنها حصارها تخریب شده اند و اصلا سکونتی در آن مکان ها صورت نمی گرفته است، فقط حصار بلوکی بوده که به قصد تصرف اراضی دولتی انجام شده بود.

 بگفته دادستان بم :  بر اساس قانون اگر فردی حتی زمین دولتی از شخصی خریداری کرده و ساخت و ساز هم انجام داده باشد تمام هزینه هایی که فرد متحمل شده را باید شخص مجرم پرداخت کند و این افراد می توانند با شکایت از فروشنده هزینه خود را دریافت کنند و به صورت قانونی زمین به افراد واگذار شود.

نظر شما