شناسهٔ خبر: 64768715 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شماره‌گذاری ۴۹ هزار دستگاه ماشین آلات کشاورزی در آذربایجان‌غربی

۴۹ هزار دستگاه ماشین آلات کشاورزی در آذربایجان‌غربی شماره‌گذاری شد.

صاحب‌خبر -

شماره‌گذاری ۴۹ هزار دستگاه ماشین آلات کشاورزی در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکزمهاباد؛رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: ۴۹ هزاردستگاه تراکتور،کمباین و ماشین آلات خودگردان کشاورزی در استان شماره‌گذاری شده است.

خسرو شهبازی افزود: تاکنون ۹۹ درصد عملیات مربوط به شماره گذاری ماشین آلات خودگران کشاورزی در استان توسط کارشناسان پلیس راهور به پایان رسیده است.

شهبازی اظهارکرد: از دهه فجر پارسال تاکنون یکهزار و ۵۰۰ دستگاه تراکتور و ۶۲ دستگاه کمباین غلات به ناوگان ماشینی بخش کشاورزی استان افزوده شده است و در حال حاضر حدود ۵۰ هزار دستگاه تراکتور و یکهزار و ۱۹۵ دستگاه کمباین در سطح استان وجود دارد.

وی گفت: امسال دو هزار و ۷۴۹ میلیارد ریال تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون به استان تخصیص یافته که تاکنون ۳۰ درصد این میزان جذب شده است.

شهبازی افزود: با برنامه ریزیهای انجام گرفته تا پایان سال مابقی تسهیلات نیز با طی کردن روند لازم توسط افراد معرفی شده به بانک جهت اخذ تسهیلات، جذب خواهد شد.

وی تصریح کرد: در یک سال اخیر، ضریب مکانیزاسیون کشاورزی استان از ۱.۸۷ اسب بخار به ۱.۹ اسب بخار در هکتار ارتقا یافته است.

شهبازی گفت: شماره و پلاک گذاری ماشین آلات کشاورزی و تراکتور در واقع زمینه برخورداری از امتیازات قانونی و اصولی را فراهم می کند و باعث عدم اعطای سوخت به تراکتورهای بدون پلاک می شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در یک سال گذشته، دروگرهای خودگردان از شش هزار و ۷۸۱ دستگاه به هشت هزار و ۷۹ دستگاه، تعداد تیلر از چهار هزار و ۲۴۳ به شش هزار و ۱۱۳ دستگاه، تعداد چاپر خود کششی ذرت علوفه‌ای از ۳۷ به ۴۰ دستگاه و همچنین تعداد ادوات دنباله بند کشاورزی از دو هزار و ۷۵۶ به ۱۳۴ هزار و ۶۱۰ دستگاه افزایش یافته است.

با شماره گذاری این ماشین ها زمینه صدور کارت سوخت و بیمه کردن آنها نیز فراهم و تا حد زیادی از انحراف تسهیلات اعطایی جلوگیری می شود.

نظر شما